Moon

Moon

Δευτέρα 8 Ιουνίου 2009

Air France ένα άλυτο μυστήριο


Ακόμα μια αεροπορική τραγώδία συγκλόνισε το παγκόσμιο. Η περίεργη εξαφάνιση του αεροσκάφους Α330 της Air France που εκτελούσε πτήση από το Ρίο ντε Τζανέιρο προς Παρίσι και συνετρίβη στον Ατλαντικο ωκεανό αποτελεί ένα ακόμα μυστήριο για τους ειδικούς...Καμιά απάντηση δεν έχει δοθεί ακόμα για τον περίεργο τρόπο που εξαφανίστηκε το αεροπλάνο ενώ μόλις χθες εντοπίστηκαν τα πρώτα πτώματα.


Καμιά απάντηση δεν υπάρχει για το μυστήριο της συντριβής του αεροσκάφους Α330 της Air France, που εκτελούσε πτήση από Ρίο ντε Τζανέιρο προς Παρίσι και συνετρίβη στον Ατλαντικό Ωκεανό ανοικτά της Βραζιλίας παρασύροντας στο θάνατο τους 228 επιβαίνοντες. Ο γαλλικός αερομεταφορέας απέκλεισε το ενδεχόμενο εξεύρεσης επιζώντων, ενημερώνοντας τις οικογένειες των επιβατών να μην τρέφουν φρούδες ελπίδες ότι θα ξαναδούν τα αγαπημένα τους πρόσωπα. Ο διευθύνων σύμβουλος της Air France, Πιέρ Ανρί Γκουρζόν είπε στους συγγενείς ότι το αεροσκάφος διαλύθηκε σε τμήματα είτε ενώ βρισκόταν εν πτήση είτε κατά την πτώση του στα νερά του ωκεανού και αποκλείεται να επιβίωσε οποιοσδήποτε.
Ενώ οι συγγενείς θρηνούν, οι εμπειρογνώμονες αναζητούν -ματαίως- το αίτιο που προκάλεσε το δυστύχημα. Σύμφωνα με τη γαλλική εφημερίδα Le Monde το αεροπλάνο πετούσε με υπερβολικά χαμηλή ταχύτητα, η οποία λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών δεν του επέτρεψε να παραμείνει στον αέρα. Επίσης, σύμφωνα δημοσίευμα της El Mundo επικαλείται μαρτυρία του κυβερνήτη αεροσκάφους της Air Comet που διερχόταν από την ίδια περιοχή την ώρα της πτώσης της ΑF447. Οπως λέει ξαφνικά είδε μια λευκή λάμψη να λαμβάνει καθοδική, κάθετη πορεία προτού εξαφανιστεί, σπάζοντας σε κομμάτια. Η πορεία της λάμψης διήρκεσε έξι λεπτά. Το ίδιο φαινόμενο παρακολούθησαν και ο συγκυβερνήτης του αεροσκάφους και ένας επιβάτης.


Αχτίδα φωτός στις έρευνες της αεροπορικής τραγωδίας του Airbus της Air France διαφαίνεται μετά τον εντοπισμό έξι πτωμάτων από τα σωστικά συνεργεία της Βραζιλίας, στα νερά του Ατλαντικού.

Οι διασώστες περισυνέλεξαν ταυτόχρονα συντρίμμια που είναι απολύτως βέβαιο ότι ανήκουν στο μοιραίο αεροσκάφος, ανάμεσά τους ένα μπλε κάθισμα, ένα σακίδιο που περιείχε ένα δελτίο εμβολιασμού και έναν δερμάτινο χαρτοφύλακα που περιείχε εισιτήριο της Air France.

Την ίδια ώρα, τα σενάρια για τα αίτια του δυστυχήματος έχουν επικεντρωθεί στην πιθανότητα να μη λειτουργούσαν σωστά οι αισθητήρες ταχύτητας του αεροσκάφους κάνοντας έτσι τους πιλότους να προγραμματίσουν λάθος ταχύτητα πτήσης την ώρα που το αεροσκάφος πετούσε εν μέσω καταιγίδας.
Πριν από δύο ημέρες Γάλλοι εμπειρογνώμονες ανακοίνωσαν ότι η Airbus είχε εντοπίσει προβληματικούς αισθητήρες ταχύτητας στα αεροσκάφη της τύπου Α330 πριν από το δυστύχημα και είχε προτείνει στους πελάτες της την αντικατάστασή τους.
Οι επικεφαλής των ερευνών υποστήριξαν ότι ελαττωματικοί αισθητήρες ταχύτητας είχαν αναφερθεί και σε άλλα αεροσκάφη του ίδιου τύπου.
Η Airbus επιβεβαίωσε ότι εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία ζητούσε στις περίπου 50 αεροπορικές εταιρείες -πελάτες της- να μελετήσουν το ενδεχόμενο αντικατάστασης των αισθητήρων ταχύτητας, αλλά, όπως διευκρίνισε, αυτό ήταν ένα προαιρετικό μέτρο για τη βελτίωση της απόδοσης που δεν σχετιζόταν με την ασφάλεια.
Η ημερομηνία του υπομνήματος δεν έγινε άμεσα γνωστή και εκπρόσωπος της Air France δήλωσε ότι δεν γνωρίζει αν οι αισθητήρες του αεροσκάφους είχαν αντικατασταθεί.
Από τις έρευνες προκύπτει ότι το μοιραίο αεροσκάφος είχε στείλει 24 αυτοματοποιημένα σήματα λίγο πριν από τη συντριβή του που έκαναν λόγο για μία σειρά προβλημάτων στο σύστημα προτού χαθεί από τα ραντάρ, μεταξύ αυτών και ένα το οποίο ανέφερε αντιφατικές ενδείξεις ταχύτητας από τους αισθητήρες του Α330.
Τα σήματαΤα σήματα έδειξαν επίσης ότι ο αυτόματος πιλότος ήταν απενεργοποιημένος παρότι είναι αδύνατο να πει κανείς αν είχε απενεργοποιηθεί από μόνος του, όπως είναι προγραμματισμένος να κάνει όταν λαμβάνει ενδείξεις που υποδηλώνουν κίνδυνο ή αν ο κυβερνήτης του αεροσκάφους είχε αποφασίσει να τον απενεργοποιήσει.
Στο μεταξύ, ο υφυπουργός Μεταφορών, Ντομινίκ Μπισερό, δήλωσε στο γαλλικό ραδιόφωνο ότι η γαλλική κυβέρνηση δεν πριμοδοτεί απολύτως κανένα σκέλος των ερευνών για την εξιχνίαση του μυστηρίου με την εξαφάνιση του επιβατικού αεροπλάνου Airbus, σημείωσε όμως την ελαττωματική λειτουργία των καταγραφέων της ταχύτητας του αεριωθούμενου, οι οποίοι με λάθος ενδείξεις κάλλιστα μπορεί να οδήγησαν σε απώλεια ύψους ή ακόμα και στην αποσύνθεση της ατράκτου του αεροπλάνου.


Το πολεμικό ναυτικό της Βραζιλίας ανακοίνωσε ότι ανέσυρε 17 σορούς επιβαινόντων στο μοιραίο αεροσκάφος της AirFrance που συνετρίβη στο Ατλαντικό Ωκεανό ενώ εκτελούσε πτήση Ρίο ντε Τζανέιρο-Παρίσι.
Το αεροπλάνο μετέφερε 228 επιβάτες και πλήρωμα όταν εξαφανίστηκε από τα ραντάρ στις 31 Μαΐου. Αργά την Κυριακή το βράδυ το πολεμικό ναυτικό της Βραζιλίας ανέφερε ότι εντόπισε συντρίμμια από το αεροπλάνο να επιπλέουν βορειοδυτικά των νησιών Φερνάντο ντε Νορόνχα, στα ανοικτά των βορειοδυτικών ακτών της Βραζιλίας.
Γάλλοι εμπειρογνώμονες αναφέρουν ότι είναι ακόμη πρόωρα τα συμπεράσματα για τα αίτια της συντριβής της πτήσης 447. Εξετάζουν, όμως την πιθανότητα δυσλειτουργίας των μηχανημάτων καταγραφής της ταχύτητας. Αν τα αισθητήρια ταχύτητας ενός αεροσκάφους δεν λειτουργούν με ακρίβεια τότε μπορεί να αναπτύξει πολύ μεγάλη, ή πολύ μικρή ταχύτητα , η οποία και στις δυο περιπτώσεις μπορεί να αποβεί μοιραία.
Εμπειρογνώμονες αναφέρουν ότι η κατασκευάστρια εταιρεία Airbus είχε προτείνει την αντικατάσταση τμημάτων των αισθητήρων καταγραφής ταχύτητας στα αεροπλάνα τύπου A330. Τα συγκεκριμένα τμήματα δεν είχαν αντικατασταθεί ακόμη στο μοιραίο αεροσκάφος.


Τιμ Βάσκεζ, του weathergraphics.com
«Αυτό που ξέρουμε στα σίγουρα είναι ότι ο καιρός έπαιξε κάποιο σημαντικό ρόλο και ότι η πτήση σίγουρα πέρασε μέσα από καταιγίδα με κεραυνούς. Η σύνδεση ανάμεσα στις καιρικές συνθήκες και τη συντριβή είναι σαφής. Ωστόσο, η ανάλυση μέχρι τώρα δεν έχει δείξει κάτι ιδιαίτερα παράξενο όσον αφορά εκείνη τη χρονική περίοδο από πλευράς αστάθειας ή «δομής» της καταιγίδας. Άποψή μου είναι ότι τέτοιες καταιγίδες έχουν συναντηθεί από εκατοντάδες αεροσκάφη ανά τα χρόνια χωρίς να συμβεί τίποτα».
Ντέηβ: πιλότος αερογραμμών και blogger
«Ένας κεραυνός μπορεί εύκολα να προκαλέσει μεγάλη ζημιά σε ένα αεροσκάφος και να αποτελέσει λόγο συντριβής από μόνος του. Ναι, κεραυνοί χτυπούν αεροπλάνα κάθε μέρα. Έχω δεχτεί αρκετές φορές τέτοιο πλήγμα στην καριέρα μου. Συνήθως δε συμβαίνει τίποτα- αμελητέες ή μηδενικές ζημιές. Ωστόσο, αν ένα αεροσκάφος βρεθεί κοντά σε καταιγίδα, υπάρχει ο κίνδυνος χτυπήματος από «υπερκεραυνό», με καταστροφικές συνέπειες».
Καμινίτο: μέλος του διαδικτυακού φόρουμ ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας Stuck Mic
«Πόσο πιθανό θα ήταν αυτό που συνέβη να μην ήταν κάτι άλλο από αεροπειρατεία που διεξήχθη από ανθρώπους που ξέρουν από θέματα αεροπορίας; Ενδεχομένως να ανάγκασαν το πλήρωμα να στείλει το αυτόματο μήνυμα και στη συνέχεια συνέχισαν την πτήση υπό σιγή ασυρμάτου για να προσγειωθούν κάπου στον Αμαζόνιο ή στην Αφρική».
Χόγκαν Χ. δικηγόρος στο Ρίο Ντε Τζανέιρο
«Σήμερα είναι μια θλιβερή μέρα στο Ρίο Ντε Τζανέιρο. Βρέχει απαλά αλλά συνεχόμενα- σαν δάκρυα. Δάκρυα για τους αγνοούμενους, καθώς ο καιρός φαίνεται να νιώθει τη θλίψη και την αγωνία των οικογενειών τους, καθώς και όλων όσων επηρεάστηκαν από αυτή την τραγωδία».

Δεν υπάρχουν σχόλια: