Οι φωστήρες του Υπουργείου Συγκοινωνιών μιμούμενοι άλλες χώρες σκέφτηκαν για αποσυμφόρηση των δρόμων (λέμε τώρα) να εφαρμόσουν το μέτρο της λωρίδας 2+. Σε απλά ελληνικά δηλαδή η δεξιά λωρίδα είναι μόνο για αυτοκίνητα που έχουν πάνω απο δύο άτομα και η αριστερή μόνο ένα...Και όποιος δεν το τηρεί θα πληρώνει πρόστιμο. Το μέτρο θα εφαρμοστεί απο τα φώτα του Καλησπέρα μέχρι την Αστυνομία Λυκαβητού απο τις 29 Ιουνίου...Ερώτηση κρίσεως. Στις άλλες χώρες που εφαρμόζεται το μέτρο υπάρχουν πολλές λωρίδες κυκλοφορίας.... Στην Κύπρο μόνο δύο. Πώς λοιπόν οι φωστήρες το σκέφτηκαν αυτό και θεωρούν ότι θα είναι εφαρμόσιμο;;;;;
Ο Υπουργός Συγκοινωνιών και Έργων, που βαδίζει το σωστό δρόμο του σοβαρού προβληματισμού και του υγιώς σκέπτεσθαι (thinking), παρά το δρόμο ανούσιων συχνών δηλώσεων άλλων συναδέλφων του, φαίνεται ότι έχει καταλήξει σε κάποια συμπεράσματα και ετοίμασε Σχεδιασμό για την καταπολέμηση του κυκλοφοριακού χάους με τη βελτίωση των δημόσιων συγκοινωνιών, επιδιώκοντας να έχει σ' αυτόν το Σχεδιασμό του τη συμμετοχή και τη συμπαράσταση των άμεσα επηρεαζομένων.Άσχετα και ανεξάρτητα από την αποτελεσματικότητα και την εφαρμοσιμότητα του Σχεδιασμού του έχουμε την άποψη ότι, μια και ο κ. Υπουργός ζει και διακινείται και συναναστρέφεται με τον κόσμο, κάμνει ένα μεγάλο λάθος.Διερωτόμαστε, έχοντας υπόψη την ανευθυνότητα με την οποία ενεργεί και συμπεριφέρεται ο κόσμος αλλά και η Κυβέρνηση με τις Δημοτικές Αρχές, αν είναι ποτέ δυνατό να επιτύχει οποιοσδήποτε Σχεδιασμός για τη βελτίωση του κυκλοφοριακού χάους χωρίς προηγουμένως να καταπολεμηθεί η αρρωστημένη νοοτροπία όλων μας ως μελών αυτού του κυκλοφοριακού χάους, που μέρα με τη μέρα επιδεινώνεται. Επειδή η απόδοση του χαρακτηρισμός της ανευθυνότητας είναι βαρετή κουβέντα γινόμαστε πιο σαφείς.Είναι γνωστό πόσο ο κόσμος αντιδρά και παραβαίνει νόμους και κανονισμούς της τροχαίας κίνησης και της στάθμευσης, παρανομίες που επιδεινώνουν το κυκλοφοριακό χάος. Είναι επίσης γνωστό ότι στην Κύπρο, και κυρίως στις πόλεις, λειτουργούν πολλές και διάφορες επιχειρήσεις -πιθανότατα αρκετές από αυτές χωρίς την απαιτούμενη άδεια από τις Αρμόδιες Αρχές- με 100ντάδες ή και χιλιάδες πελάτες χωρίς να διαθέτουν τους αναγκαίους χώρους στάθμευσης. Καθημερινό είναι το φαινόμενο παράνομης προκλητικής στάθμευσης για εξυπηρέτηση μια και όλοι μας θεωρούμε σοβαρό παράπτωμα και το ελάχιστο περπάτημα. Γνωστό είναι επίσης ότι δρόμοι, πεζοδρόμια, ολόκληρες λωρίδες πολυσύχναστων λεωφόρων έχουν μετατροπή, με την ανοχή και τη σιωπηρή έγκριση των Αρχών, σε χώρους στάθμευσης. Αστυνομία και Δημοτικές Αρχές αδυνατούν ή αρνούνται ή αδιαφορούν να επέμβουν.Το πρώτο μέλημα του Υπουργού έπρεπε να ήταν η ρύθμιση προβλημάτων όπως:(i) Η καταπολέμηση σε συνεργασία με όλους τους αρμόδιους παράγοντες, της παράνομης στάθμευσης και η απόδοση δρόμων, πεζοδρομίων και λεωφόρων στην κυκλοφορία, τερματιζομένης οριστικά της παράνομης -μόνιμης όμως- στάθμευσης.(ii) Η αναζήτηση τρόπων και η λήψη μέτρων -και υπάρχουν αρκετά- να μάθει και να συνηθίσει ο κακομαθημένος κόσμος μας να περπατά βελτιώνοντας έτσι σημαντικά και την υγεία του.(iii) Η καταπολέμηση της νοοτροπίας όλων μας να μεταθέτουμε τις ευθύνες μας σε κάποιους άλλους. Μόνο αν και όταν γίνουν αυτά θα υπάρχουν πιθανότητες, κ. Υπουργέ, επιτυχίας του Σχεδιασμού σας. Διαφορετικά θα διαπιστώσετε, κ. Υπουργέ, ότι με τη νοοτροπία όλων μας, σπάζετε αβγά στον τοίχο.Μακάρι, βέβαια, να είχα άδικο.
http://www.sigmalive.com/simerini/analiseis/other/160458
Από τις 29 Ιουνίου ξεκινά και στις δυο κατευθύνσεις των λεωφόρων Λεμεσού και Μακαρίου στη Λευκωσία από τα φώτα τροχαίας του Καλησπέρα μέχρι και τα φώτα τροχαίας της Αστυνομίας Λυκαβητού, η εφαρμογή του πιλοτικού μέτρου του Υπουργείου Συγκοινωνιών και Εργων για τη δημιουργία της «λωρίδας 2+».
Το πιλοτικό μέτρο το οποίο θα διαρκέσει μέχρι τις 16 Αυγούστου, προνοεί τη μετατροπή της αριστερής λωρίδας και των δυο κατευθύνσεων των συγκεκριμένων τμημάτων των λεωφόρων Λεμεσού και Μακαρίου, σε λωρίδα ειδικής χρήσης.
Για το εν λόγω διάστημα, η χρήση της λωρίδας από τις 7:00 το πρωί μέχρι και τις 19:00 το βράδυ από Δευτέρα μέχρι Παρασκευή, θα επιτρέπεται μόνο σε λεωφορεία, ταξί, ασθενοφόρα και πυροσβεστικά οχήματα, αναπηρικά οχήματα, μοτοσικλέτες και ιδιωτικά οχήματα που μεταφέρουν δύο ή περισσότερα άτομα.
Παρουσιάζοντας το μέτρο κατά τη διάρκεια δημοσιογραφικής διάσκεψης, ο Υπουργός Συγκοινωνιών και Εργων Νίκος Νικολαΐδης ανέφερε πως η εφαρμογή του μέτρου και η δημιουργία της λωρίδας +2, που θα είναι ουσιαστικά μια λωρίδα ειδικών χρήσεων, επιλέγηκε ως η δεύτερη καλύτερη λύση μετά τη δημιουργία ειδικής λεωφορειολωρίδας, η οποία είναι σχεδόν ανέφικτη στη συντριπτική πλειοψηφία των υφιστάμενων δρόμων των αστικών περιοχών.
Οπως ανέφερε ο κ. Νικολαΐδης, πρόκειται για μια πρακτική διευθέτηση, η οποία αφενός διασφαλίζει ότι η άλλη λωρίδα, η οποία θα παραμείνει λωρίδα γενικής χρήσης δεν θα «πνίγεται» στην κυκλοφορία, αλλά και που αφετέρου «στέλνει ένα μήνυμα ότι πλέον το ιδιωτικό αυτοκίνητο θα πρέπει να χρησιμοποιείται με φειδώ και πιο παραγωγικά και όχι όπως χρησιμοποιείται μέχρι σήμερα όπου το 70% των οχημάτων που διακινούνται έχουν μόνο ένα επιβαίνοντα που είναι ο οδηγός».
Ο κ. Νικολαΐδης χαρακτήρισε το μέτρο ως δύσκολο και πολύπτυχο, σημειώνοντας πως το Υπουργείο Συγκοινωνιών δεν μπορεί να γνωρίζει «πώς θα αντιδράσει στην πράξη ο Κύπριος και πόσοι θα αποφασίσουν να επωφεληθούν από αυτό το μέτρο».«Θα δούμε πώς θα αντιδράσει ο κόσμος και το κατά πόσο θα δημιουργηθούν προβλήματα στους οδηγούς και αυτά τα προβλήματα θα προσπαθήσουμε να τα λύσουμε», πρόσθεσε.
Επεσήμανε, παράλληλα, πως ο στόχος του Υπουργείου είναι το μέτρο αυτό να επιβληθεί καθολικά, σε όλους τους δρόμους των αστικών περιοχών σε όλες τις πόλεις.
Δήλωσε ωστόσο πως για να μπορέσει να γίνει αυτό, χρειαζόμαστε αυτό το πιλοτικό πρόγραμμα.
Θεωρητικές ποινέςΟπως είπε ο κ. Νικολαΐδης, κατά τη διάρκεια της εφαρμογής του πιλοτικού μέτρου θα υπάρχει αυξημένη αστυνόμευση στη λεωφόρο Λεμεσού και θα ισχύσουν θεωρητικά οι ποινές των 23 ευρώ που ισχύουν για παράβαση σήματος τροχαίας.
«Πρόθεσή μας δεν είναι να επιβληθεί το μέτρο μέσω της επιβολής προστίμων, αλλά να λειτουργήσει το μέτρο δοκιμαστικά σε πραγματικές συνθήκες, με πρόθεση να υπάρξει μια καθοδήγηση προς τους πολίτες για να μπορέσουν να το αγκαλιάσουν», ανέφερε.
Ο Υπουργός Συγκοινωνιών δήλωσε ακόμη πως καταβάλλεται προσπάθεια εκ μέρους του Υπουργείου έτσι ώστε κατά την περίοδο της πιλοτικής εφαρμογής του μέτρου να αυξηθούν τα δρομολόγια των λεωφορείων που εξυπηρετούν τις λεωφόρους Λεμεσού και Μακαρίου, σημειώνοντας πως η απόδοση του μέτρου θα μεγιστοποιηθεί ανάλογα με την αύξηση των διαδρομών των λεωφορείων.
Σε ερώτηση, τέλος, για το κατά πόσο τα πρόστιμα θα αρχίσουν να επιβάλλονται αμέσως με την εφαρμογή του μέτρου, ο Υπουργός Συγκοινωνιών εξέφρασε την πεποίθηση ότι παρόλο που ο νόμος ισχύει, η Αστυνομία θα ασκήσει τη μέγιστη δυνατή επιείκεια, έτσι ώστε κατά την πιλοτική περίοδο να ισχύσει περισσότερο η λογική της νουθεσίας παρά η λογική των προστίμων
http://www.sigmalive.com/news/local/164206
Κυριακή 28 Ιουνίου 2009
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου