Moon

Moon

Πέμπτη 26 Φεβρουαρίου 2009

Οταν η ιστορία επαναλαμβάνεται....







Σήμερα είναι μια περίεργη μέρα...Θα αρχίσει μετά απο 3.5 χρόνια η δίκη για το αεροπορικό δυστύχημα της Ηλιος. Και χθες σαν τραγική ειρωνεία είχαμε την συντριβή του τουρκικού αεροπλάνου στο Αμστερνταμ.



Μετά από τρία χρόνια, έξι μήνες και 12 ημέρες θα βρεθούν σήμερα ενώπιον του Επαρχιακού Δικαστηρίου Λευκωσίας, οι τέσσερις κατηγορούμενοι, που κατηγορούνται για την υπόθεση συντριβής του Μπόινγκ της «Ήλιος», που σκόρπισε το θάνατο σε 121 επιβάτες και πλήρωμα. Πρόκειται για τους Ανδρέα Δράκο - εκτελεστικό πρόεδρο, Δημήτρη Πανταζή - διευθύνοντα σύμβουλο, Ιάνκο Στοϊμένοφ Βούλγαρο αρχιπιλότο και Γιώργο Κικκίδη - διευθυντή επιχειρήσεων της «Ήλιος». Παράλληλα, στο κατηγορητήριο αναγράφεται και η αεροπορική εταιρεία η οποία πλέον δεν είναι υπαρκτή. Την «Ήλιος» αναμένεται να εκπροσωπήσει κατά πιθανότητα ο τότε Γραμματέας της.Κατά τη σημερινή πρώτη δικάσιμο, που θα πραγματοιηθεί στις 3.30 το απόγευμα, δεν προβλέπεται να γίνει η παραπομπή των κατηγορουμένων ενώπιον του μόνιμου Κακουργιοδικείου, που θα συνέλθει στη Λευκωσία. Οι τέσσερις κατηγορούμενοι θα βρεθούν ενώπιον του επαρχιακού δικαστή Λευκωσίας Σταύρου Σταύρου, όπου η εκπρόσωπος της Νομικής Υπηρεσίας Έλενα Ζαχαριάδου θα αναγνώσει τις κατηγορίες που αντιμετωπίζουν οι τέσσερις και η εταιρεία. Από την πλευρά τους, οι κατηγορούμενοι δεν θα απαντήσουν στις κατηγορίες και ούτε θα δηλώσουν παραδοχή ή θα τις αρνηθούν, απλώς μόνο θα δηλώσουν κατά πόσον τις αντιλαμβάνονται. Στη συνέχεια, η Νομική Υπηρεσία θα καταθέσει στο Δικαστήριο ένα ογκωδέστατο υλικό τεκμηρίων, καταθέσεων και στοιχείων, με σκοπό να μελετηθούν από το Δικαστήριο, το οποίο θα κληθεί να αποφασίσει κατά πόσον θα τους παραπέμψει ή όχι. Ωστόσο, πληροφορίες της «Σ» αναφέρουν ότι το Δικαστήριο δεν θα ανακοινώσει σήμερα την απόφασή του αφού πρέπει να διεξέλθει ολόκληρο το υλικό που θα εξασφαλίσει. Για το λόγο αυτό, υπάρχει σοβαρή πιθανότητα αναβολής της υπόθεσης και ορισμού της σε νέα ημερομηνία. Τους κατηγορουμένους θα εκπροσωπήσουν οι δικηγόροι Γιώργος Παπαϊωάννου και Δημήτρης Αραούζος.
238 κατηγορίες έκαστοςΜε βάση το κατηγορητήριο που καταχωρήθηκε προχθές στο Επαρχιακό Δικαστήριο Λευκωσίας, οι τέσσερις καθώς και η εταιρεία «Ήλιος» αντιμετωπίζουν 238 κατηγορίες, που άπτονται των άρθρων 205 και 210 του ποινικού κώδικα. Το 205 καλύπτει το αδίκημα της ανθρωποκτονίας και αναφέρει ότι άτομο που επιφέρει το θάνατο άλλου προσώπου με παράνομη πράξη είναι ένοχο του αδικήματος της ανθρωποκτονίας και τιμωρείται με ποινή φυλάκισης που φτάνει μέχρι και την ισόβια κάθειρξη. Από την άλλη, το άρθρο 210 του ποινικού κώδικα αναφέρει ότι όποιο άτομο επιφέρει το θάνατο άλλου προσώπου με αλόγιστες, αμελείς ή επικίνδυνες πράξεις διαπράττει αδίκημα που συνιστά πλημμέλημα, το οποίο επισύρει ποινή φυλάκισης έως και τεσσάρων χρόνων και χρηματικό ποσό ή και τα δύο μαζί.Εντυπωσιακό παρών αναμένεται να δώσουν σήμερα οι συγγενείς των θυμάτων της αεροπορικής τραγωδίας. Για το λόγο αυτό προγραμματίζεται σιωπηρή διαμαρτυρία έξω από το χώρο των Δικαστηρίων. Πάντως, στο χώρο αναμένεται να ληφθούν δρακόντεια μέτρα ασφαλείας με σκοπό την αποτροπή επεισοδίων.






Χθες λοιπόν το αεροπλάνο των Τουρκικών Αερογραμμών με το όνομα "Τεκιρνταγ" απογειώθηκε απο την Κωνσταντινούπολη στις 08.22 για το αεροδρόμιο Σιπχόλ του Αμστερνταμ. Λίγο πριν τις 12 το αεροπλάνο κατέπεσε και συνετρίβη σε χωράφι δίπλα απο τον δίαυλο. Και ενώ η τουρκική κυβέρνηση ανακοίνωνε δια στόματος του Υπουργού Συγκοινωνιών Γιλντιρίμ Μπιναλί ότι δεν υπάρχουν νεκροί ο Τούρκος Πρωθυπουργός Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν ευχόταν περαστικά στους συγγενείς των τραυματιών και ο Θεός ας αναπαύσει την ψυχή τους νεκρούς....Στις 2.30 ο εκπρόσωπος του Ολλανδικού αεροδρομίου μίλησε για 9 νεκρούς ανάμεσα τους και οι τρεις πιλότοι και για 25 σοβαρά τραυματίες. Το αεροπλάνο κατά την συντριβή μοιράστηκε στα τρία....Τα τουρκικά ΜΜΕ αναφέρουν ότι αρκετοί συγγενείς ακόμα δεν πληροφορήθηκαν για την τύχη των δικών τους ενώ δεν μπορούν να επικοινωνήσουν με τους συγγενείς τους...Αναζητούνται ευθύνες....Τόσο ο πρωθυπουργός Ερντογάν, όσο και ο υπουργός Συγκοινωνιών Μπιναλί δήλωσαν ότι το αεροπλάνο που είχε κατασκευαστεί το 2002 πέρασε απο έλεγχο χωρίς να εντοπιστεί κανένα πρόβλημα τον Δεκέμβριο του 2002. Τα τουρκικά ΜΜΕ κάνουν λόγο για λάθος του εκπαιδευόμενου πιλότου.



Οι μαρτυρίες των επιζώντων είναι συγκλονιστικές. Κάποιοι απο αυτούς, τα τουρκικά ΜΜΕ έκαναν λόγο για 50 άτομα βγήκαν απο μόνοι τους απο το αεροπλάνο...Μέχρι ψες τα πτώματα των 3 πιλότων δεν είχαν βγεί απο το πιλοτήριο...

«Είχαμε αρχίσει κανονικά τη διαδικασία της προσγείωσης. Και ξαφνικά νιώσαμε σαν να πέφτουμε σε κενό, το αεροσκάφος έκανε βουτιά και συνετρίβη. Όλα συνέβησαν μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα»... «Ήμασταν έτοιμοι να προσγειωθούμε, δεν καταλάβαμε καν τι συνέβη, όλα έγιναν τόσο γρήγορα»... «Τα πρώτα δέκα δευτερόλεπτα επικράτησε απόλυτη σιωπή, έπειτα ακούστηκαν κλάματα και ουρλιαχτά. Πανικός, πολλοί τραυματίες»... «Προσωπικά δεν έπαθα τίποτα γιατί καθόμουν στη μέση του αεροσκάφους, αυτοί που κάθονταν προς τα πίσω αλλά και μπροστά δεν μπορούσαν να βγουν. Κοντά στην ουρά υπήρχε ένας άνδρας με μαγκωμένα τα πόδια του, τον κλωτσούσαν προσπαθώντας να τον απελευθερώσουν»...



Στο αεροσκάφος φέρεται να επέβαιναν 72 Τούρκοι και 32 Ολλανδοί, καθώς και 4 Αμερικανοί εργαζόμενοι στην Βoeing.


«Το αεροπλάνο κατέβαινε προς ένα χωράφι. Νομίζαμε ότι ο πιλότος μάς έκανε πλάκα», δήλωσε ένας από τους επιζώντες, ενώ ένας ακόμη δήλωσε ότι το αεροπλάνο «έπεφτε στο κενό σαν πέτρα».


«Βρισκόμασταν σε ύψος 600 μέτρων όταν ακούσαμε την αναγγελίαότι προσγειωνόμαστε. Ξαφνικά χάσαμε πολύ ύψος σαν να πέσαμε σε αναταράξεις.Η ουρά του αεροσκάφους χτύπησε στο έδαφος. Γλίστρησε από την πλευρά του αυτοκινητόδρομου στο χωράφι» είπε ο Κερέμ Γιουζέλ , ένας άλλος επιβάτης της μοιραίας πτήσης. «Το πρώτο πράγμα που έκανα ήταν να συγκεντρώσω τα παιδιά που περπατούσαν μέσα στο αεροσκάφος. Αμέσως τα βγάλαμε πρώτα έξω» είπε άλλος επιζών. Ο Τουντσέρ Μουτλουχάν, επίσης επιβάτης της μοιραίας πτήσης, είπε: «Ολα συνέβησαν μέσα σε τρία με πέντε δευτερόλεπτα.Υπήρξε πανικός ύστερα από αυτό». «Νόμιζα ότι ήταν σύγκρουση αυτοκινήτων.Ακούσαμε έναν δυνατό και παράξενο ήχο» δήλωσε ένας ολλανδός αυτόπτης μάρτυρας, ο 14χρονος Ράντι Κορντς. «Το αεροπλάνο είχε χάσει τελείως την προωθητική ισχύ του, δεν μπορούσε πλέον να παραμείνει σε κάποιο ύψος και το έβλεπες καθαρά να χάνει ύψος αρκετών δεκάδων μέτρων,ώσπου ξαφνικά σταμάτησε. Το αεροσκάφος είχε προς τα επάνω το μπροστινό του μέρος,ενώ το ουραίο τμήμα του βρισκόταν σε γωνία 45 μοιρών.Δευτερόλεπτα μετά τη συντριβή ο κόσμος άρχισε να βγαίνει από το ουραίο τμήμα, 15-20 άνθρωποι,όλοι φοβισμένοι» είπε ο Τόμας Φρίντχοφ, άλλος αυτόπτης μάρτυρας. «Λίγα λεπτά αργότερα επέστρεφαν μέσα στο αεροσκάφος για να μεταφέρουν άλλους επιβάτες που είχαν τραυματιστεί ελαφρά» πρόσθεσε.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η κάλυψη των ΜΜΕ. Το CNN έκανε χθες ιδιαίτερη μνεία για τους απλούς πολίτες που αποθανάτισαν την σκηνή με τα κινητά τους και έστελναν σε ιστοσελίδες στο διαδίκτυο τις φωτογραφίες απο το κομματιασμένο αεροπλάνο.
Μυστήριο καλύπτει τις συνθήκες οι οποίες οδήγησαν στη συντριβή του αεροσκάφους τύπου Boeing 737-800 των Τουρκικών Αερογραμμών (ΤΗΥ) κατά την προσέγγιση για προσγείωση χθες στο αεροδρόμιο Σίπολ του Άμστερνταμ.
Από τους 135 επιβαίνοντες, τουλάχιστον 9 άτομα σκοτώθηκαν και περίπου 50 τραυματίστηκαν, εκ των οποίων 25 σοβαρά, όταν ο πιλότος προσπάθησε να προσγειώσει το προερχόμενο από την Κωνσταντινούπολη αεροσκάφος.
Οι πιλότοι κατάφεραν να προσγειώσουν το αεροσκάφος σε ένα χωράφι 3,2 χιλιόμετρα από το αεροδρόμιο του Άμστερνταμ, το πέμπτο πιο πολυσύχναστο της Ευρώπης.
Η άτρακτος έσπασε σε τρία κομμάτια κατά τη συντριβή στο έδαφος, ωστόσο, δεν εκδηλώθηκε πυρκαγιά. Ένας αυτόπτης μάρτυρας στο έδαφος περιέγραψε το αεροπλάνο να «πλανάρει» χωρίς ισχύ, γεγονός που συνηγορεί τη θεωρία της απώλειας καυσίμων.

Η αγγλόγλωσση ''Cyprus Mail'', υπό τον τίτλο ''Συντριβή τουρκικού τζετ σκοτώνει 9'', γράφει ότι αεροσκάφος των Τουρκικών Αερογραμμών με 134 επιβάτες και πλήρωμα συνετρίβη σε συνθήκες αραιής ομίχλης, ενώ προσπαθούσε να προσγειωθεί στο αεροδρόμιο Schiphol του Αμστερνταμ, σκοτώνοντας εννέα άτομα και τραυματίζοντας πολλούς άλλους.
http://www.sigmalive.com/news/local/128270










Δεν υπάρχουν σχόλια: