Moon

Moon

Κυριακή 27 Απριλίου 2008

Η δική μου η πατρίδα απο σήμερα είναι πιο φτωχή


Λένε πώς ο άνθρωπος πρέπει
την πατρίδα ν' αγαπά
έτσι λέει ο πατέρας μου συχνά
μα η δική μου η πατρίδα
έχει μοιραστεί στα δυό
ποιό απο τα δυό κομμάτια
πρέπει ν' αγαπώ;;;

Οι στίχοι της Νεσέ Γιασίν που μελοποίησε ο Κύπριος μουσικοσυνθέτης Μάριος Τόκας συμβολίζουν την τραγικότητα του να ζεις στην Κύπρο. Να ζεις σε ένα τόπο που ο μισός είναι υπό κατοχή και που δεν τον γνωρίζεις αλλά ταυτόχρονα να ξέρεις ότι αυτός ο τόπος είναι δικός σου.
Σήμερα ανήμερα του Πάσχα ο Μάριος Τόκας έφυγε για το μεγάλο ταξίδι. Άφησε πίσω του ένα μεγάλο έργο. "Αννούλα του χιονιά", "Τρελό φορτηγό","Η εθνική μας μοναξιά" και άλλα πολλά τραγούδια που θα μας συντροφεύουν και τα επόμενα χρόνια. Απο σήμερα η Κύπρος, η πατρίδα μας είναι πιο φτωχή γιατί ένας άνθρωπος που την αγαπήσε πολύ και το έδειξε με το έργο του δεν είναι πια μαζί μας. Αιώνια σου η μνήμη Μάριε Τόκα. Ας είναι ελαφρύ το χώμα της Αθήνας που θα σε σκεπάσει. Εμείς πάντα θα ακούμε τα τραγούδια σου και θα ταξιδεύουμε.

2 σχόλια:

Ttallou είπε...

Ψάχνω το "η δική μου η πατρίδα". Μήπως κατά τύχη το έχεις;

Unknown είπε...

Αγαπητή φίλη αν εννοείς τους στίχους τους έχω. Αν εννοείς το τραγούδι δεν το έχω μπορώ όμως να ψάξω και να το βρω.

Στίχοι: Νεσιέ Γιασίν
Μουσική: Μάριος Τόκας
Πρώτη εκτέλεση: Γιώργος Νταλάρας

Λένε πως ο άνθρωπος πρέπει την πατρίδα ν' αγαπά
λένε πως ο άνθρωπος πρέπει την πατρίδα ν' αγαπά
έτσι λέει κι ο πατέρας μου συχνά
έτσι λέει κι ο πατέρας μου συχνά

Η δική μου η πατρίδα έχει μοιραστεί στα δυο
η δική μου η πατρίδα έχει μοιραστεί στα δυο
ποιο από τα δυο κομμάτια πρέπει ν' αγαπώ;
ποιο από τα δυο κομμάτια πρέπει ν' αγαπώ