Moon

Moon

Δευτέρα 19 Ιουλίου 2010

20 Ιουλίου

19 Ιουλίου. Παραμονές της επετείου της εισβολής...Νιώθω παράξενα. Ίσως να φταίει που άργησα να σχολάσω. Ίσως που φταίει ότι είναι παραμονή της μαύρης επετείου.....Ίσως πάλι να φταίει ότι το Πίρι Ρέις σουλατσάρει ανενόχλητο μεταξύ Κύπρου, Ρόδου και Καστελλόριζου μόλις 100 μίλια απο την Πάφο. Ισως πάλι να φταίνε οι δηλώσεις τύπου ότι δεν μπορούμε να έχουμε τη λύση που θέλουμε για το κυπριακό...Είναι και αυτή η καταραμένη ζέστη σε συνδυασμό με την υγρασία που δεν σε αφήνουν να ησυχάσεις ούτε ένα λεπτό. Το μυαλό μου κολλά....Κάποτε ειλικρινά διερωτώμαι. Μεγάλωσα κοντά στην πράσινη γραμμή σε μια περιοχή γεμάτη απαγορεύσεις, αδιέξοδα, ναρκοπέδια, φυλάκια...Με πινακίδες που σου έλεγαν να σταματήσεις γιατί θα έμπαινες σε τουρκική περιοχή. Μεγαλώνοντας άρχισα να μαθαίνω τη γλώσσα του εχθρού. Μου άρεσε η λογοτεχνία, μου άρεσε η μουσική. Και ακόμα μου αρέσει. Τόσο που νιώθω ενοχές.. Και ειδικά κάτι τέτοιες μέρες. Έχω φίλους Τ/κ μου αρέσει να μιλάω μαζί τους. Δεν νιώθω ότι έχω κάτι να χωρίσω με αυτούς. Νιώθω ότι έχω πολλά κοινά μαζί τους....Σίγουρα το τι έγινε πριν 36 χρόνια δεν πρέπει να περνά απαρατήρητο. Έγινε εισβολή της οποίας τις συνέπειες ζούμε ακόμα...Με νεκρούς, αγνοουμένους, πρόσφυγες....Με πικρές μνήμες.....Το θέμα είναι να μην κάνουμε τα ίδια λάθη του παρελθόντος. Κάποτε μια καθηγήτρια μας στο πανεπιστήμιο μας είπε ότι στην ιστορία δεν υπάρχουν λάθη ούτε η ιστορία κρίνει. Η ιστορία καταγράφει γεγονότα. Το γεγονός της τουρκικής εισβολής έχει καταγραφεί. Τα αίτια όμως που οδήγησαν σε αυτή και οι συγκυρίες δεν πρέπει ποτέ να δημιουργηθούν ξανά.......Κάπως έτσι με τις ενοχές μου που κουβαλάω γιατί είμαι τουρκομαθής, ακούω τουρκική μουσική και διαβάζω τουρκική λογοτεχνία ξημερώνει η 20η Ιουλίου......Ο ήχος των σειρήνων θα με ξυπνήσει πάλι...Και θα με αφυπνίσει πάλι...ΥΓ θυμάμαι πριν κάποια χρόνια που ξενυχτούσαμε να για να ακούσουμε τις σειρήνες..Δεν θα ξεχάσω ένα σαββατοκυρίακο στον Πρωταρά που κοιμηθήκαμε στα κρεβατάκια της πισίνας Σάββατο βράδυ για να ξυπνήσουμε ξημερώματα Κυριακής απο τον ήχο των σειρήνων...Ξημερώνει η 20η Ιουλίου......

Δεν υπάρχουν σχόλια: