Moon

Moon

Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου 2008

Σοφά λόγια

"Να το θυμάσαι πάντα. Μην αφήσεις ποτέ κανέναν να μαντέψει την απελπισία σου. Φόρα τα καλά σου και την περηφάνια σου στο πρόσωπο και μπορείς ν΄αποκτήσεις τα πάντα σε αυτό τον κόσμο."

"Γιατί" θέλησα να μάθω;

"Γιατί αλλιώς μονάχα κλοτσιές θα εισπράξεις".

Ιρφάν Οργκά "Στην ακτή του Βοσπόρου".

Πάει χρόνια που το διάβασα. Σήμερα το θυμήθηκα. .Έψαχνα αρκετή ώρα να το βρω και το βρήκα. Επιτέλους. Άξιζε τον κόπο. Πρέπει να το θυμάμαι πάντα.

Ανόητες ερωτήσεις που επιδέχονται ανόητες απαντήσεις

Ειλικρινά δεν ξέρω ποιός το έγραψε. Εγώ το πήρα σε μαιλ και μου άρεσε πάρα πολύ.

01. Γυρίζεις σπίτι κατάκοπος και σου λένε: -
Ήρθες; (Όχι έρχομαι σε 10 λεπτά!).

02. Σε παίρνουν τηλέφωνο στο σταθερό: -
Έλα ρε σπίτι είσαι;( Όχι, είμαι στο χωράφι κι έχω κάνει εκτροπή!).

03. Σε καφετέρια: - Ένα frappe γλυκό, χωρίς. -
Χωρίς γάλα; (Όχι, χωρίς> καλαμάκι!).

04. Συναντιέσαι με ένα φίλο: -
Έλα ρε που είσαι;(Στην απέναντι γωνία!).

05. Ανάβεις στο> θερμοσίφωνο: -
Θα κάνεις μπάνιο; (Όχι το άναψα για να καίει ρεύμα!).

06. Ντύνεσαι και ετοιμάζεσαι να φύγεις, οπότε ακούς: -
θα βγεις;( Όχι, προβάρω ρούχα!).

07. Τρως το φαΐ, ζητάς δεύτερο πιάτο και σου λένε: -
Σ' άρεσε; (Όχι, αλλά μη σε προσβάλω!).

08. Λες στον άλλο ότι βρήκες κοπέλα και σου λέει: -
Καλή είναι;(Όχι αλλά μια ψυχή που> είναι να βγει...).

09. Έρχεται ο υδραυλικός σπίτι και ο ιδιοκτήτης τον ρωτάει: -
Ήρθατε για τη βρύση;(Όχι! Ν' αλλάξω μια> λάμπα & να κρεμάσω και τις> κουρτίνες!).

10. Δώδεκα τη νύχτα, βάζεις πιτζάμες, λες καληνύχτα> και πας στο δωμάτιό σου οπότε σε ρωτάνε: -
Πας για ύπνο;(Όχι πάω να> ρίξω μπετά σε μια οικοδομή!).

11. Κάθεσαι σε καφετέρια και περνάει γνωστός: -
Α, εδώ κάτσατε;( Όχι, ολογράμματα είμαστε).

12. Πας στο βενζινάδικο, κατεβαίνεις από το αμάξι και ανοίγεις το πορτάκι της βενζίνης:- Βενζίνη θέλεις;(Όχι, να του βάλω> πορτοκαλάδα).

13. Καλείς κλειδαρά, έρχεται μετά από 40 λεπτά και σε βρίσκει από έξω: -Κλειδώθηκες από
έξω; ( Όχι, απλά βρίσκω> εναλλακτικούς τρόπους να ανοίγω πόρτες).

Τρίτη 23 Σεπτεμβρίου 2008

Η κίνηση της Λευκωσίας

Είναι πρωί και κάθομαι στο γραφείο. Σήμερα και αύριο είμαι πρωινή πράγμα που σημαίνει ότι έχω υποστεί τα πάνδεινα μέχρι να φτάσω στο γραφείο. Η κίνηση στους δρόμους είναι απίστευτη σε σημείο που σε εκνευρίζει αφόρητα. Απο την ημέρα που άνοιξαν τα σχολεία όταν έρχομαι πρωί δουλειά δυσκολεύομαι αφάνταστα. Δεν θυμάμαι άλλη χρονιά να ήταν έτσι τα πράγματα επειδή και η προηγούμενη μου δουλειά ήταν κάπου κοντά. Επίσης το γεγονός ότι πολλοί μαθητές διακινούνται με λεωφορεία με κάνει να σκέφτομαι δύο πράγματα. Το πρώτο είναι ότι τα αυτοκίνητα απο τον περασμένο Ιούνιο που έκλεισαν τα σχολεία τριπλασιάστηκαν και το δεύτερο είναι ότι χρειαζόμαστε άμεσα συγκοινωνία στην Κύπρο. Πραγματικά είπα πολλές φορές ότι αν υπήρχε σωστή συγκοινωνία στην Κύπρο θα προτιμούσα χίλιες φορές να διακινούμαι με την συγκοινωνία παρά με το αυτοκίνητο μου. Ένα άλλο γεγονός που με εκνευρίζει είναι η έλλειψη οδικής συνείδησης. Ο καθένας κάνει του νου του με αποτέλεσμα η σωματική σου ακεραιότητα να κινδυνεύει απο τον κάθε πελλό που οδηγεί κατα βούληση και κατα προσέγγιση το αυτοκίνητο του. Οι κανόνες οδικής κυκλοφορίας πάνε περίπατο όταν άσε για το βρισίδι και τις χειρονομίες. Χθες είχα ακόμα μια τραγική εμπειρία οδήγησης ξεκινώντας να πάω απο την Μακαρίου στην Ακρόπολη το απόγευμα. Βρέθηκα σε ένα οδικό χάος και έκανα αρκετή ώρα να φτάσω στον προορισμό μου. Επιστρέφοντας σπίτι ήμουν τόσο κουρασμένη σωματικά και ψυχολογικά απο το ατελείωτο οδήγημα στην Λευκωσία που ξάπλωσα ξερή στον καναπέ μου. Μιλάμε για την απόλυτη κούραση. Σήμερα το πρωί σκεφτόμουν ότι η μοναδική λύση στην Λευκωσία αφού δεν έχει συγκοινωνία είναι το ελικόπτερο όπως και στο Ντουπάι. Αφού στο Ντουπάι σε κάθε κτίριο υπάρχει και ένα ελικοδρόμιο να κάνουμε και εμείς ελικοδρόμια. Δεν γίνεται για μια απόσταση 15 λεπτών να θέλεις 45 λεπτά..Αφήνω τις καθημερινές πατέντες δρόμων που σχεδιάζω με το μυαλό μου όπως πρακτικά το αποτέλεσμα είναι το ίδιο. Χάος, κίνηση και εκνευρισμός. Επίσης ένας άλλος παράγοντας είναι το πετρέλαιο με τα σκαμπανεβάσματα του. Και η έλλειψη οδικής συνείδησης και η λανθασμένη οδήγηση προκαλούν με την σειρά τους περισσότερη χρήση της βενζίνης. Ειλικρινά θα ήθελα να είχα ένα ποδήλατο ή να πήγαινα με την συγκοινωνία. Να γλίτωνα το μπάχαλο. Λέμε τώρα....

Παρασκευή 19 Σεπτεμβρίου 2008

Όταν η ιστορία ξαναγράφεται...

Βρήκα αυτό το πολύ καλό κομμάτι απο την στήλη του Εύλογου στην Σημερινή για την αναθεώρηση της ιστορίας.

"Ενώ συνεχίζονται οι έντονες αντιδράσεις στην επίμαχη εγκύκλιο του Υπουργού Παιδείας για την επαναπροσέγγιση, η στήλη πληροφορείται ότι έχουν ήδη υποβληθεί στον κ. Δημητρίου εισηγήσεις για το πώς πρέπει να ξαναγραφτούν τα γεγονότα του 1974 στα βιβλία της Ιστορίας:Τον Ιούλιο του 1974, κάπου 200.000 Ελληνοκύπριοι αποφάσισαν να εγκαταλείψουν τα σπίτια και τις περιουσίες τους στο βόρειο τμήμα της Κύπρου, εξαιτίας μιας περίεργης εισβολής ακρίδων, φιδιών, άλλων ερπετών, τρωκτικών και άλλων παρόμοιων απεχθών ειδών του ζωικού βασιλείου.Για την καταπολέμηση των ερπετών ήρθαν στην Κύπρο από την Τουρκία κάπου 40.000 εμπειρογνώμονες σε μεθόδους εξόντωσης βλαβερών όντων, οι οποίοι άρχισαν εντατικές προσπάθειες για ν' απαλλάξουν τη νήσο από αυτήν τη μάστιγα. Οι Τούρκοι εμπειρογνώμονες άρχισαν σιγά-σιγά να εξαφανίζουν τα φίδια. Ωστόσο οι Ελληνοκύπριοι, φοβισμένοι από το ενδεχόμενο να επανεμφανιστούν τα ερπετά, αρνούνταν να επιστρέψουν στα σπίτια τους για 34 χρόνια.Λόγω αυτού του γεγονότος και για να μη μείνουν κενά τόσες χιλιάδες σπίτια στο βόρειο τμήμα του νησιού, χιλιάδες τουρίστες που ήρθαν από την Τουρκία για διακοπές εκεί, αποφάσισαν να μείνουν στα σπίτια αυτά, για να τα περιποιούνται. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι τουρίστες αυτοί ήρθαν στην Κύπρο στο πλαίσιο ενός τουριστικού πακέτου, που είχε την ονομασία «Η Αϊσιέ πάει διακοπές».Οι Ελληνοκύπριοι κάτοικοι του βόρειου τμήματος της Κύπρου, πάνω στη σπουδή τους να εγκαταλείψουν τα σπίτια και τις περιουσίες τους, λόγω της παρουσίας των φαρμακερών φιδιών, ενεπλάκησαν σε πολλά δυστυχήματα, από τα οποία είχαν χιλιάδες νεκρούς, ενώ πάρα πολλοί ήταν και οι αγνοούμενοι, διότι έθαβαν όπως-όπως τα θύματα της ασφάλτου.Επίσης, μετά το 1974, πάρα πολλές εκκλησίες στο βόρειο τμήμα του νησιού καταστράφηκαν από σεισμούς και άλλες φυσικές καταστροφές, οι δε ιερές εικόνες και άλλα κειμήλια που βρίσκονταν σ' αυτές αφαιρέθηκαν από τους Τούρκους τουρίστες που αναφέραμε πιο πάνω και μεταφέρθηκαν για προστασία στο εξωτερικό.Κατά έναν ανεξήγητο τρόπο, που μάλλον οφείλεται σε θαύμα της φύσης, στην πλαγιά της οροσειράς Five Fingers (Πενταδάκτυλος) στη βόρεια Κύπρο, σχηματίστηκε μια τεράστια τουρκική σημαία. Πολλές κόκκινες και άσπρες πέτρες μετακινήθηκαν ταυτόχρονα, λόγω διάβρωσης του εδάφους, και σχημάτισαν τη σημαία, η οποία παραμένει μέχρι σήμερα εκεί, ως τεκμήριο τού τι μπορεί να δημιουργήσει η φύση.Αυτή είναι η ιστορική αλήθεια για τα γεγονότα του 1974 και όλα τα υπόλοιπα που διαδίδονται ανήκουν, απλώς, στο χώρο των θρύλων και των παραδόσεων."
http://www.simerini.com.cy/nqcontent.cfm?a_id=348141

Επίσης πολύ καλό και αυτό
Εντάξει, είναι σωστός ο στόχος της καλλιέργειας, στα παιδιά μας, μιας νοοτροπίας ειρηνικής συμβίωσης και αμοιβαίου σεβασμού, αλλά όχι και ΠΡΩΤΙΣΤΟΣ στόχος στη νέα σχολική χρονιά, όπως τον καθόρισε το Υπουργείο Παιδείας. Πρώτιστος στόχος της παιδείας είναι να σωθεί από την... παραπαιδεία.Για να είναι αυτός ο πρώτιστος στόχος, σημαίνει ότι θα πρέπει να αναπροσαρμοστούν ένα σωρό πράγματα στα σχολεία μας. Και φυσικά και η διδακτέα ύλη. Στο μάθημα της Χημείας, για παράδειγμα, πρέπει να διδαχθούν οι μαθητές (από το πρώτο κιόλας κεφάλαιο) τρόπους με τους οποίους να υπάρξει καλύτερη... χημεία μεταξύ Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων.Και στα Μαθηματικά και τη Γεωμετρία, θα πρέπει να μάθουν καινούργιες εξισώσεις τα παιδιά μας. Ότι το 82 ισούται με το 18. Και ότι μπορεί να επιτευχθεί και... τετραγωνισμός του κύκλου.Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί «σιάσιαρε» τόσο πολύ ο Υπουργός Παιδείας να εντάξει, και μάλιστα ως «πρώτιστο στόχο», τις σχέσεις με την άλλη κοινότητα, στη νέα σχολική χρονιά. Επειδή άρχισαν οι συνομιλίες δεν σημαίνει ότι λύθηκε και το Κυπριακό. Ο ίδιος ο Πρόεδρος δεν προβλέπει λύση φέτος. Γιατί, λοιπόν, να σπεύσει με τέτοιο άγχος να «επαναπροσεγγίσει» τα παιδιά μας ο κ. Δημητρίου;Και μάλιστα χωρίς να διαβουλευθεί με τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς, τα κόμματα και άλλους φορείς; Χρειάζεται να εξηγήσει πρώτα, πώς θα επιτευχθεί η υλοποίηση αυτού του «πρώτιστου» στόχου; Τι ακριβώς θα διδάσκονται τα παιδιά και με ποιο τρόπο; Πού θα στηριχθούν οι εκπαιδευτικοί που θα τους διδάξουν; Αλλά και θα πρέπει να ξεκαθαρίσει ποια ακριβώς στοιχεία μέχρι τώρα στην εκπαίδευσή μας θεωρούνται εθνικιστικά και σοβινιστικά, για να τους γίνει... «εθνική κάθαρση».Μέσα στη γενική σύγχυση που υπάρχει γύρω από το θέμα αυτό, θα μπερδευτούν και τα παιδιά μας, αλλά και οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς:-Τι μάθατε σήμερα στο σχολείο Γιωργάκη;-Μη με λες Γιωργάκη. Να με λες Μουσταφά.-Μουσταφά; Μα τι λες, παιδάκι μου;-΄Ετσι είπε ο δάσκαλός μας. Ο διπλανός μου θα είναι ο Δημητράκης και εγώ θα είμαι ο Μουσταφά, για να μάθουμε καλύτερα τι σημαίνει ειρηνική συμβίωση.Και το κερασάκι στην τούρτα (ή στο... εκμέκ κατεΐφ, αν θέλετε) θα είναι η αναθεώρηση των βιβλίων της Ιστορίας που δρομολογείται. Μέχρι πού θα προχωρήσει αυτή η αναθεώρηση; Θα διδάσκονται τα παιδιά μας ότι το 1974 έγινε μια «εκδρομή» τουρκικών στρατευμάτων στην Κύπρο;Να παραμείνουμε ψύχραιμοι, μας συμβουλεύει η Κυβέρνηση. Ναι. Αν ο Κολοκοτρώνης και ο Καραϊσκάκης έμεναν τότε ψύχραιμοι, η ελληνική ιστορία θα ήταν σήμερα... τουρκική."

(http://www.simerini.com.cy/nqcontent.cfm?a_id=348011)

Και αυτό επίσης φοβερό

"Πριν από μερικές μέρες είχαμε δώσει μερικές εισηγήσεις για το πώς θα μπορούσε να ξαναγραφτεί η ιστορία των γεγονότων του 1974, με βάση την εγκύκλιο του Υπουργού Παιδείας για καλλιέργεια κουλτούρας συμβίωσης με τους Τουρκοκυπρίους. Σήμερα θα δώσουμε ανάλογες ιδέες για ξαναγράψιμο της Ιστορίας του 1821.
Το 1821, λοιπόν, η Ελλάδα και η Κύπρος βρίσκονταν υπό την κηδεμονία της φίλης και γείτονος χώρας Τουρκίας. Στις 25 Μαρτίου 1821 συγκεντρώθηκαν στη μονή της Αγίας Λαύρας διάφοροι Έλληνες οπλαρχηγοί, οι οποίοι συζήτησαν τα φλέγοντα προβλήματα του τόπου και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το σοβαρότερο ήταν η έλλειψη επικοινωνίας μεταξύ Ελλήνων και Τούρκων.
Έτσι αποφάσισαν να αναπετάσουν το λάβαρο της επανάστασης, με το σύνθημα «Επαναπροσέγγιση ή Θάνατος».
Στο πλαίσιο της επανάστασης έγιναν πολλές μάχες μεταξύ Ελλήνων και Τούρκων. Μια από τις μάχες αυτές έγινε στο γήπεδο της Τριπολιτσάς, όπου ποδοσφαιρικές ομάδες από τις δύο πλευρές, με επικεφαλής τον Θόδωρο Κολοκοτρώνη και τον Κεχαγιάμπεη, έπαιξαν για το περιφερειακό πρωτάθλημα του Μοριά. Νίκησε η ελληνική ομάδα, αλλά επειδή έπαιζε στην έδρα της.
Πρέπει να σημειώσουμε ότι τότε δεν υπήρχαν μπάλες και οι ποδοσφαιριστές κλοτσούσαν μια κοτρώνα. Στο συγκεκριμένο αγώνα, ο αρχηγός της ελληνικής ομάδας γλίστρησε και κάθισε πάνω στην κοτρώνα, και από τότε του έμεινε το παρατσούκλι Κολοκοτρώνης.
Το συμβάν με το χορό του Ζαλόγγου έγινε ως εξής: Στην περιοχή Σουλίου δόθηκε κοινή συναυλία της Ελληνίδας τραγουδίστριας Άντζελας Καραγκούνη και του Τούρκου αμανετζή Αλί Ασκέρ. Η συναυλία είχε τόσο μεγάλη επιτυχία, ώστε νεαρές Σουλιώτισσες, σε κατάσταση αμόκ, άρχισαν να χορεύουν πιασμένες χέρι-χέρι και επειδή δεν είχαν την αίσθηση της πραγματικότητας, πήδηξαν από έναν γκρεμό.
Όσο για την υπόθεση με τον Αθανάσιο Διάκο, τα πραγματικά γεγονότα εκτυλίχθηκαν ως εξής: Ο Διάκος διασκέδαζε με Τούρκους καρντάσηδες, στην περιοχή της Αλαμάνας, χορεύοντας ζεϊμπέκικα και κάνοντας διαγωνισμό οινοποσίας.
Σε κάποια στιγμή ο Διάκος, ενώ αστεϊζόταν με τον Ομέρ Βρυώνη κι έλεγαν τα τελευταία ανέκδοτα για τις κυράδες της Λεβαδειάς, έχασε ξαφνικά την ισορροπία του κι έπεσε πάνω σε ένα παρακείμενο παλούκι, με αποτέλεσμα να βρει οικτρό θάνατο. Στο βωμό της ελληνοτουρκικής φιλίας..."
http://www.simerini.com.cy/nqcontent.cfm?a_id=348515

Κυριακή 14 Σεπτεμβρίου 2008

Διάφορα σοφά λόγια

Κάποιοι Ινδοί έφεραν ένα ελέφαντα και τον εξέθεσαν σ' ένα σκοτεινό στάβλο. Κι αφού ήταν αδύνατο να τον δουν με τα μάτια, όλοι τον εξέταζαν με την παλάμη τους 

Το χέρι του ενός ακούμπησε στην προβοσκίδα και τότε είπε

"Αυτό το ζώο είναι ένας νεροωλήνας"

Κάποιος άλλος άγγιξε το αυτοί του

"Αυτό το πλάσμα μοιάζει με βεντάλια''

Ένας τρίτος χάιδεψε την πλάτη του

"Στ' αλήθεια" είπε "αυτός είναι ένας μεγαλοπρεπής θδρόνος"

Αν ο καθένας τους κρατούσε ένα αναμμένο κερί 

δε θα υπήρχε καμιά αντίθεση στα λόγια τους

Μεβλάνα Τζελαλεντίν Ρουμί Σούφι του 13ου αιώνα

Μια αναποδογυρισμένη κούπα δε γεμίζει ποτέ

Αν επιμένες να γυρνάς την πλάτη στην πραγματικότητα

η ευτυχία και η δυστυχία γλιστρούν πάνω στην καρδιά σου

όπως το νερό του ποταμού επάνω στις πέτρες

Όμως ο άνθρωπος έχει ανάγκη και την ευτυχία και τη δυστυχία

για να ζήσει σε ισορροπία

Σεϊχης Αμπουλ-Αμπάς Κασαμπ Αμουλί Σούφι φιλόσοφος

Ο Θεός λέει : χωρίς το πάθος ο κόσμος δε θα επιβίωνε

κανείς δε θα έχτιζε ένα σπίτι

δε θα φύτευε ένα δέντρο

δε θα έψαχνε να βρει ένα ταίρι

Μαχμούντ Σαμπστάρι Ιρανός σούφι

Δεν μπορείς να είσαι εγκρατής στην απουσία της επιθυμίας

Εάν δεν υπάρχει κάποιος αντίπαλος τι ωφελεί του κουράγιο

Άκουσε:

Μην ευνουχίζεις τον εαυτό σου

Μη γίνεσαι ένας απερίσκεπτος καλόγερος

Η αγνότητα εξαρτάται απο την ύπαρξη της ασέλγειας

Αυτό είναι αρετή

Τζελαλεντίν Ρούμι

Το πεπρωμένο έχει ένα χέρι με πέντε δάκτυλα

Τοποθετεί δύο δάχτυλα πάνω στα μάτια

Δύο άλλα μες΄στ΄αυτθά

Και βάζοντας το πέμπτο πάνω στα χείλη σου λέει :

"Σώπα"

Σαρί Σακάτι Αμπου Αλ Χασάν Σούφι μυστικιστής του 9ου αιώνα

Διδάξου απο τη δυστυχία των άλλων 

ώστε να μην διδαχθούν οι άλλοι απο τη δικη σου

Ντουλ Νουν αλ Μάσρι Σούφι, μυστικιστής, αλχημιστής και θαυματουργός του 9ου αιώνα

Το πνεύμα βλέπει το κρασί μες το τσαμπί

την ύπαρξη μέσα στην ανυπαρξία 

το πεπερασμένο στο αιώνιο

τον κατεργασμένο χρυσό πριν την ύπραξη του ορυχείου

Τζελαλεντίν Ρούμι

Σάββατο 13 Σεπτεμβρίου 2008

Το πείραμα CERN, το bing bang, και άλλες ιστορίες

Από την περασμένη Τετάρτη ο κόσμος ζει στους ρυθμούς του πειράματος CERN. Του πειράματος που σύμφωνα με τους επιστήμονες θα αλλάξει τα δεδομένα και θα δώσει πληροφορίες για την δημιουργία του σύμπαντος..
Και νάσου ο πανικός ότι μια μαύρη τρύπα θα εξαφανίσει τον κόσμο. Τώρα αν είναι να με φάει η μαύρη τρύπα κανένα πρόβλημα…Όμως καλού κακού θα ετοιμάσω μια λίστα με ονόματα ανεπιθύμητων να τα στείλω στην Γενεύη να τους πάρουν όλους μαζί να τους διασπάσουν μέσα στον επιταχυντή ανδρονίων να τελειώνουμε μια και καλή…
Για να σοβαρευτούμε όμως πρέπει να εξηγήσουμε τι στο καλό είναι αυτό το πείραμα.

Σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο : «Λίγο μετά τις 10 χθες το πρωί, οι επιστήμονες του CERN, του Ευρωπαϊκού Κέντρου Πυρηνικής Ερευνας, μηδένισαν τα χρονόμετρά τους και έθεσαν σε λειτουργία το Μεγάλο Επιταχυντή Αδρονίων (LHC). Μόλις διοχετεύθηκε στον επιταχυντή η πρώτη δέσμη πρωτονίων, οι επιστήμονες κράτησαν την ανάσα τους. Αφού πέρασαν 40 δευτερόλεπτα, μια μικροσκοπική λάμψη φωτός εμφανίστηκε στην οθόνη του υπολογιστή, ο οποίος έδειξε πως η αρχική ακτίνα είχε ήδη διανύσει τα πρώτα 3 από τα 27 χιλιόμετρα του υπόγειου κυκλικού επιταχυντή.

Οι επιστήμονες ξέσπασαν σε ζητωκραυγές και οι σαμπάνιες άνοιξαν! Ο σούπερ Επιταχυντής Αδρονίων λειτούργησε σύμφωνα με το πρόγραμμα και η ακτίνα έκανε το γύρο του επιταχυντή στο προβλεπόμενο χρονικό διάστημα, καθοδηγούμενη από τους χειριστές του τεράστιου μηχανήματος. Η έναρξη του πειράματος είχε σε μεγάλο βαθμό δοκιμαστικό χαρακτήρα για να διαπιστώσουν οι επιστήμονες αν μπορεί να κάνει η ακτίνα πρωτονίων όλο το γύρο του κυκλικού επιταχυντή. Το πραγματικό πείραμα θα γίνει τις επόμενες εβδομάδες, όταν θα ξεκινήσουν ταυτόχρονα δύο ακτίνες πρωτονίων με την ταχύτητα σχεδόν του φωτός, από αντίθετες κατευθύνσεις.

«Θα ακολουθήσει μια άλλη ακτίνα σε αντίστροφη φορά. Σε περίπου ένα μήνα, οι δύο ακτίνες θα σταλούν ταυτόχρονα για να γίνει η μεγάλη σύγκρουση», δήλωσε στον Ρ/Σ City 99,5 η διευθύντρια του τομέα Πυρηνικής Φυσικής στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, Χριστίνα Κουρκουμέλη, η οποία απέρριψε όλα τα σενάρια περί καταστροφής, γιατί οι συγκρούσεις των δεσμών θα είναι χαμηλής έντασης.»
(http://www.e-tipos.com/newsitem?id=51182)

Tην πρώτη ημέρα του πειράματος, που ήταν κατά βάση δοκιμαστικού χαρακτήρα, οι επιστήμονες επικέντρωσαν την προσπάθειά τους στο να καθοδηγήσουν την πρώτη ακτίνα στο τούνελ, σταματώντας την κατά διαστήματα για να διορθώσουν την πορεία της. 
H προσπάθειά τους στέφθηκε με επιτυχία και η ακτίνα έκανε το γύρο του επιταχυντή σε λιγότερο από μια ώρα. Xθες, αρχικά στάλθηκε μια ακτίνα προς μια κατεύθυνση (με τη φορά των δεικτών του ρολογιού) και επρόκειτο να ακολουθήσει μια άλλη μονή ακτίνα σε αντίστροφη φορά. 
Στο άμεσο μέλλον οι δύο ακτίνες θα σταλούν ταυτόχρονα από αντίθετες κατευθύνσεις για να αρχίσουν πλέον οι πολυαναμενόμενες υψηλής ταχύτητας και ενέργειας συγκρούσεις των σωματιδίων. 
Περίπου 9.000 φυσικοί σε όλο τον κόσμο, σε πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα περιμένουν με αγωνία να αναλύσουν τα πρώτα στοιχεία που θα προκύπτουν σιγά - σιγά τους επόμενους μήνες, όσο θα αυξάνεται σταδιακά η ενεργειακή ισχύς των πειραμάτων, μέχρι που η ακτίνα πρωτονίων θα αγγίξει την ταχύτητα του φωτός και θα κάνει το γύρο των 27 χλμ. του τούνελ 11.000 φορές μέσα σε ένα δευτερόλεπτο, αναπτύσσοντας στιγμιαία θερμοκρασίες μέχρι και 100.000 φορές μεγαλύτερες από του Hλιου μας και αναπαράγοντας πιθανότατα τις συνθήκες λίγο μετά το αρχικό «Mπινγκ Mπανγκ». 
Tέσσερις τεράστιοι «ανιχνευτές» θα ανιχνεύουν οτιδήποτε ενδιαφέρον μπορεί να προκύψει από τις συγκρούσεις αυτές. 

(http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=12304&subid=2&tag=9525&pubid=3143159)

Αυτά για το πείραμα. Τώρα το άλλο τραγικό ήταν η αυτοκτονία νεαρής Ινδής για το φόβο της για το πείραμα. Εγώ προσωπικά δεν φοβήθηκα. Προσωπικά σκέφτηκα παραφράζοντας το τραγούδι της Άντζελας Δημητρίου «μπήκες μόνο σου στη μαύρη τρύπα»….Γιατί εκεί πέρα θέλω να στείλω πολλούς αλλά βαριέμαι να γράφω για αυτά. Όπως είχα γράψει και σε παλαιότερη μου δημοσίευση κάποιοι έλεγαν ότι τα πέταλα θα τα τινάξουμε μέχρι το 2011-2012 γιατί έτσι λένε οι γραφές των Μάγιας. Τέλοσπαντων. Δεν θέλω να μπω στην αισχατολογική λογική ορισμένων ατόμων. Το πότε θα τελειώσει ο κόσμος δεν είναι κάτι που γνωρίζει κανείς. Άμα όμως συνεχίζουμε να πηγαίνουμε κόντρα στη φύση και τον πλανήτη είναι φυσικό επακόλουθο να έχουμε προβλήματα πάσης φύσεως. Για αυτό ας αφήσουμε κατά μέρος τις μαύρες τρύπες και ας συγκεντρωθούμε.

ΥΓ ΧΧ γιατί δεν πας παιδί μου και εσύ εθελοντής στο πείραμα να ησυχάσει το κεφάλι μας παρά να κάνεις βλακείες μέσω του facebook??Αφού χρήζεις ψυχιατρικής και επιστημονικής παρακολούθησης πάρε την παρέα σου και άντε στο καλό....Θα ήταν ευχής έργον για την ανθρωπότητα...

Τετάρτη 3 Σεπτεμβρίου 2008

Διαδικτυακή παιδεία

Στην γενική του έννοια, διαδίκτυο (ίντερνετ) είναι ένα δίκτυο ηλεκτρονικών υπολογιστών που (δια)συνδέει άλλα δίκτυα. Ο αντίστοιχος αγγλικός όρος internet προκύπτει από τη σύνθεση λέξεων inter-network.
Στην πιο εξειδικευμένη και περισσότερο χρησιμοποιούμενη του μορφή, με τους όρους Διαδίκτυο, Ιντερνέτ ή Ίντερνετ (με κεφαλαίο το αρχικό γράμμα) περιγράφεται το παγκόσμιο πλέγμα διασυνδεδεμένων υπολογιστών και των υπηρεσιών και πληροφοριών που παρέχει στους χρήστες του. Το Διαδίκτυο χρησιμοποιεί μεταγωγή πακέτων (packet switching) και τη στοίβα πρωτοκόλλων TCP/IP.
Σήμερα, ο όρος διαδίκτυο κατέληξε να αναφέρεται στο παγκόσμιο αυτό δίκτυο. Για να ξεχωρίζει, το παγκόσμιο αυτό δίκτυο γράφεται με κεφαλαίο το αρχικό "Δ". Η τεχνική της διασύνδεσης δικτύων μέσω μεταγωγής πακέτων και της στοίβας πρωτοκόλλων TCP/IP ονομάζεται διαδικτύωση.
Μερικά από τα πιο γνωστά διαδικτυακά πρωτόκολλα είναι το IP, TCP, το UDP, το DNS, το PPP, το SLIP, το ICMP, το POP3, IMAP, το SMTP, το HTTP, το HTTPS, το SSH, το Telnet, το FTP, το LDAP και το SSL. Μερικές από τις πιο γνωστές Διαδικτυακές υπηρεσίες που χρησιμοποιούν αυτά τα πρωτόκολλα είναι:
Το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (e-mail),
Οι ομάδες συζητήσεων (newsgroups),
Η διαμοίραση αρχείων (file sharing)
Η επιφόρτωση αρχείων (file transfer)
Ο Παγκόσμιος Ιστός (World Wide Web).
Από αυτές, το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και ο Παγκόσμιος Ιστός είναι οι πιο ευρέως χρησιμοποιούμενες, ενώ πολλές άλλες υπηρεσίες έχουν βασιστεί πάνω σε αυτές, όπως οι ταχυδρομικές λίστες (mailing lists) και τα αρχεία καταγραφής ιστού (blogs). Το Διαδίκτυο καθιστά δυνατή τη διάθεση υπηρεσιών σε πραγματικό χρόνο, υπηρεσίες όπως το ραδιόφωνο μέσω Ιστού και οι προβλέψεις μέσω Ιστού, που είναι προσπελάσιμες από οπουδήποτε στον κόσμο.
Κάποιες γνωστές υπηρεσίες του Διαδικτύου δεν δημιουργήθηκαν με αυτόν τον τρόπο αλλά βασίστηκαν αρχικά σε ιδιωτικά συστήματα. Αυτές περιλαμβάνουν το ICQ, το AIM, το CDDB και το Gnutella.
Έχουν γίνει πολλές αναλύσεις για το Διαδίκτυο και την δομή του. Για παράδειγμα, είναι καθορισμένο ότι η δομή δρομολόγησης του Διαδικτύου και οι υπερσύνδεσμοι του Παγκόσμιου Ιστού είναι παραδείγματα μη κλιμακούμενων δικτύων.
Μερικά μεγάλα ακαδημαϊκά υποδίκτυα του Διαδικτύου είναι τα ακόλουθα:
GEANT
Internet2
Little GLORIAD
JANET
(http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%94%CE%B9%CE%B1%CE%B4%CE%AF%CE%BA%CF%84%CF%85%CE%BF#.CE.A4.CE.BF_.CE.94.CE.B9.CE.B1.CE.B4.CE.AF.CE.BA.CF.84.CF.85.CE.BF_.CF.83.CE.AE.CE.BC.CE.B5.CF.81.CE.B1)


Μια μηχανή αναζήτησης είναι μια εφαρμογή που επιτρέπει την αναζήτηση κειμένων και αρχείων στο Διαδίκτυο. Αποτελείται από ένα πρόγραμμα υπολογιστή που βρίσκεται σε έναν ή περισσότερους υπολογιστές στους οποίους δημιουργεί μια βάση δεδομένων με τις πληροφορίες που συλλέγει από το διαδίκτυο, και το διαδραστικό περιβάλλον που εμφανίζεται στον τελικό χρήστη ο οποίος χρησιμοποιεί την εφαρμογή από άλλον υπολογιστη συνδεμένο στο διαδίκτυο.

Υπάρχουν πολλές μηχανές αναζήτησης με τις μηχανές αναζήτησης της εταιρίας Google (Google) και της Yahoo (Yahoo! Search) πρώτες σε χρήση. Άλλες γνωστές μηχανές αναζήτησεις από τη Microsoft η MSN Search και η Microsoft Live Search.
Ελληνικές μηχανές αναζήτησης μεταξύ άλλων είναι αυτές της Forthnet, της Otenet, του Cleverlook και του Pathfinder.
(http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9C%CE%B7%CF%87%CE%B1%CE%BD%CE%AE_%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B6%CE%AE%CF%84%CE%B7%CF%83%CE%B7%CF%82)

Τι ονομάζουμε ηλεκτρονική πηγή πληροφόρησης;
Ηλεκτρονική πηγή πληροφορησης μπορούμε να ονομάσουμε:
Βιλία ή περιοδικά, τα οποία είναι διαθέσιμα σε ηλεκτρονική μορφή και μπορούμε να τα διαβάσουμε, να τα αναζητήσουμε και να τα φυλλομετρήσουμε στην οθόνη του ηλεκτρονικού υπολογιστή.


μια ηλεκτρονική βάση δεδομένων, η μας επιτρέπει να αναζητήσουμε σχετικά άρθρα, βιβλία ή άλλο υλικό (π.χ.εικόνες) με το θέμα που μας ενδιαφέρει.
Τι πληροφορίες περιέχουν οι βάσεις δεδομένων;
Οι βάσεις δεδομένων περιέχουν είτε πληροφοριακά δεδομένα, είτε βιβλιογραφικές αναφορές, είτε πλήρη κείμενα δημοσιεύσεων, ή και συνδυασμό αυτών.
(http://ermis.lib.ucy.ac.cy/Databases/Staff/Default.aspx?KwID=il_piges&Kwtxt=%CE%97%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CF%84%CF%81%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82%20%CF%80%CE%B7%CE%B3%CE%AD%CF%82#Τι%20ονομάζουμε%20ηλεκτρονική%20πηγή%20πληροφόρησης;)


Η Εικονική Πραγματικότητα (αγγλ. Virtual Reality (VR)) είναι η προσομοίωση ενός περιβάλλοντος από έναν υπολογιστή.
Επειδή δεν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος και αυστηρός ορισμός για τον όρο Εικονική Πραγματικότητα, δίνονται παρακάτω κάποιοι απο τους επικρατέστερους. Ο ίδιος ο όρος βέβαια είναι αντιφατικός και οδηγεί σε παρεξηγήσεις και σε πολύωρες φιλοσοφικές συζητήσεις.
Ο πατέρας του όρου Jaron Lanier, έδωσε τον εξής ορισμό το 1989: "Ένα αλληλεπίδραστικό, τρισδιάστατο περιβάλλον, φτιαγμένο από υπολογιστή, στο οποίο μπορεί κάποιος να εμβυθιστεί."
Απο εκεί και έπειτα, δόθηκαν ποικίλοι ορισμοί, μερικοί απο τους οποίους δίνονται παρακάτω:
"Η Εικονική Πραγματικότητα, αποτελεί ένα όρο που έχει γίνει πρόσφατα γνωστός αλλά και από τους πλέον διαδεδομένους στο χώρο των υπολογιστών, ο οποίος μεταφέρει το χρήστη ή τους χρήστες, σε ένα συνθετικό, τεχνητό, εικονικό και φτιαγμένο από υπολογιστή περιβάλλον." M.Krueger (1991)
"Αλληλεπιδραστικά γραφικά πραγματικού χρόνου (real-time) με τρισδιάστατα μοντέλα, συνδυασμένα με μια τεχνολογία απεικόνισης η οποία δίνει τη δυνατότητα στο χρήστη για εμβύθιση στον μοντελοποιημένο κόσμο και τη δυνατότητα για απευθείας χειρισμό." Fuchs, H., Bishop, et al. (1992)
"Η ψευδαίσθηση της συμμετοχής σε ένα συνθετικό περιβάλλον αντί για την εξωτερική παρατήρηση ενός τέτοιου περιβάλλοντος. Η Εικονική Πραγματικότητα βασίζεται σε τρισδιάστατες, στερεοσκοπικές μονάδες απεικόνισης, με ανιχνευτή της κίνησης του κεφαλιού, του χεριού ή του σώματος και στερεοσκοπικό ήχο. Η Εικονική Πραγματικότητα είναι μια εμπειρία εμβύθισης που χρησιμοποιεί όλες τις αισθήσεις." Gigante, M. (1993)
"Η Εικονική Πραγματικότητα αναφέρεται σε αλληλεπιδραστικά, πολυ-αισθητικά, βασισμένα στη όραση, τρισδιάστατα, περιβάλλοντα εμβύθισης, δημιουργημένα από υπολογιστή, καθώς και ο συνδυασμός των τεχνολογιών που απαιτούνται για την ανάπτυξη τέτοιων περιβαλλόντων." Cruz-Neira, C. (1993)
"Μπορεί να οριστεί σαν ένας νέος τρόπος επικοινωνίας μεταξύ ανθρώπου και μηχανής. Ένα από τα χαρακτηριστικά του είναι η υιοθέτηση συσκευών απεικόνισης και αλληλεπίδρασης των ανθρώπινων αισθήσεων. Στερεοσκοπικά συστήματα απεικόνισης, δίνουν τη εντύπωση πραγματικής χωρικής αντίληψης των τρισδιάστατων εικόνων οι οποίες παράγονται από τον υπολογιστή. Επιπλέον, η αίσθηση του ότι είσαι εμβυθισμένος σε ένα εικονικό περιβάλλον, δυναμώνει με τη χρήση συσκευών όπως το γάντι (data glove), το οποίο επιτρέπει πιο φυσική και ενστικτώδη απευθείας αλληλεπίδραση." Ellis, S. R. (1994)
"Ένα υπολογιστικό σύστημα το οποίο χρησιμοποιείται για τη δημιουργία εικονικών κόσμων, στους οποίους ο χρήστης έχει την εντύπωση της ύπαρξης του σε αυτούς και επιπλέον έχει την ικανότητα να πλοηγηθεί και να χειριστεί τα αντικείμενά τους." C.Manetta, & Blade R. (1995)
"Η Εικονική Πραγματικότητα είναι τα από τον υπολογιστή φτιαγμένα, τρισδιάστατα, εξομοιωμένα περιβάλλοντα τα οποία απαντώνται σε πραγματικό χρόνο (real-time), καθώς τα διαχειρίζεται ο χρήστης." Mills, S., Noyes, J. (1999)
"Βασικά είναι μία διεπαφή, η οποία συνδυάζει διαφορετικά τεχνικά συστήματα με σκοπό να δώσει τη δυνατότητα στον χρήστη να αλληλεπιδράσει σε πραγματικό χρόνο με μία εφαρμογή για την απεικόνιση (visualization), την περιγραφή της κίνησης (animation), την παραγωγή (generation) και την μεταβολή (modification) τρισδιάστατων δεδομένων, δημιουργημένων από υπολογιστή τα οποία βλέπει στερεοσκοπικά. Ένας όρος που περικλείει τα πάντα και περιγράφει την τεχνολογία και όλο το πεδίο γενικότερα." VIEW of the future Project (2001)
"Η εξομοίωση ενός πραγματικού ή φανταστικού περιβάλλοντος, το οποίο μπορεί να το βιώσει ο χρήστης οπτικά στις τρείς διαστάσεις του πλάτους, ύψους και βάθους και το οποίο μπορεί επιπροσθέτως να παρέχει μια αλληλεπιδραστική οπτική εμπειρία με κίνηση σε πραγματικό χρόνο (real-time) με ήχο και πιθανώς και απτικές ή άλλες μορφές ανάδρασης." Whatis.com full reference (2003)
"Ένα μέσο το οποίο αποτελείται από αλληλεπιδραστικές εξομοιώσεις με υπολογιστή, οι οποίες 'αισθάνονται' την θέση και τις ενέργειες του χρήστη, και αντικαθιστούν ή επαυξάνουν την ανάδραση σε μία ή παραπάνω αισθήσεις, δίνοντας το αίσθημα της πνευματικής εμβύθισης ή παρουσίας στην εξομοίωση (ένας εικονικός κόσμος)." Sherman, W. R., Craig, A., B. (2003)
Τελευταία στην επιστημονική κοινότητα αποφεύγεται η χρήση του όρου Εικονική Πραγματικότητα λόγω της αντιφατικότητάς του και χρησιμοποιείται ο όρος Εικονικό Περιβάλλον, Virtual Environment στα αγγλικά, (αγγλική συντομογραφία VE).
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%95%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AE_%CE%A0%CF%81%CE%B1%CE%B3%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B1

Ολογράμματα είναι γενικά οι τρισδιάστατες και ιδιαίτερα οι στερεοσκοπικές εικόνες, δηλαδή εκείνες που αποκτούν διαφορετική προοπτική ανάλογα με την οπτική γωνιά υπό την οποία τις κοιτάζουμε. Ένα ολόγραμμα μας επιτρέπει ν' αναπαράγουμε με μεγάλη ακρίβεια μια εικόνα που προηγουμένως έχουμε καταγράψει σ' ένα φιλμ. Κατά τη φωτογράφιση, μια δέσμη λέιζερ διαχωρίζεται κι ένα μέρος της κατευθύνεται προς το αντικείμενο που θέλουμε ν' αναπαράγουμε, καταλήγοντας σε μια φωτοευαίσθητη επιφάνεια. Το άλλο μέρος καταλήγει πάλι στη φωτοευαίσθητη επιφάνεια μέσω ενός κατόπτρου. Οι δύο δέσμες συμβάλλουν στη φωτοευαίσθητη επιφάνεια και δημιουργούν γραμμές που ονομάζονται κροσσοί συμβολής. Οι κροσσοί αυτοί περιέχουν όλες τις οπτικές πληροφορίες του αντικειμένου. Κατόπιν, φωτίζοντας την επιφάνεια με μια άλλη δέσμη λέιζερ, οι πληροφορίες αποκωδικοποιούνται σχηματίζοντας μια τρισδιάστατη εικόνα, που δίνει στον παρατηρητή την εντύπωση ότι βλέπει ένα πραγματικό αντικείμενο. Η τελειοποίηση αυτής της τεχνικής έδωσε τη δυνατότητα να κατασκευαστούν ολογράμματα ανάκλασης ορατά σε λευκό ή ηλιακό φως, καθώς και τυπωμένα ολογράμματα στα οποία το δίκτυο περίθλασης αναπαράγεται πάνω σε μια διαφανή, πλαστική βάση. Αυτή έχει τοποθετηθεί με τη σειρά της πάνω σε μια βάση επιστρωμένη με άργυρο. Δείγματα τέτοιων τυπωμένων ολογραμμάτων βλέπουμε σε πολλές πιστωτικές κάρτες.

(http://www.focusmag.gr/articles/view-article.rx?oid=198950)

Τρίτη 2 Σεπτεμβρίου 2008

Χάκερ, μπλόγκερ και άλλες ιστορίες

Σήμερα αποφάσισα να αναλύσω κάποιες επίκαιρες ορολογίες.
Χάκερ είναι ο ειδήμων, ο γνώστης, ο επαΐων και στη γλώσσα των χακεράδων, ο 'γκουρού'.
Ο Eric Raymond, ένας πραγματικός χάκερ και συντάκτης του 'Λεξικού των Χάκερ', αναφέρει χαρακτηριστικά στο 'Πως να γίνετε Χάκερ':
Για να γίνει κανείς Χάκερ πρέπει να φροντίσει τα εξής:
Να έχει πολύ καλή γνώση της μητρικής του γλώσσας.Η κατάκτηση της μητρικής γλώσσας είναι εκ των ων ουκ άνευ καθώς εξασκεί το πνεύμα, βελτιώνει τις επικοινωνιακές ικανότητες του ανθρώπου και επιλύει τα προβλήματα που δημιουργούν οι ανακρίβειες και ασάφειες στην καθημερινή προφορική ομιλία.
Να ακούει μουσικήΗ επαφή με τη μουσική και τις τέχνες είναι βασική προϋπόθεση για την επιμόρφωση του σύγχρονου τεχνολόγου. Η προσεκτική ακρόαση μουσικής και οι αλγόριθμοι και νόρμες που βρίσκονται στο παρασκήνιο της μουσικής σύνθεσης, με αποκορύφωμα την αντίστιξη, εξασκούν το μυαλό στην ευαίσθητη παρατήρηση.
Να μάθει πολύ καλά μια γλώσσα προγραμματισμούΗ γλώσσα προγραμματισμού C (ο E. Raymond προτείνει και την Python ή την Perl) είναι η βασίλισσα των τυπικών γλωσσών. Σε αυτήν έχει γραφτεί το Unix, το Linux, το BSD αλλά και άλλα λειτουργικά συστήματα. Η πολύ καλή γνώση μιας γλώσσας καθίσταται πανίσχυρο εργαλείο στα δάκτυλα του καλού Χάκερ.
Να έχει ακόρεστη δίψα για γνώση και διάβασμαΌπως αναφέρει ο Ουμπέρτο Έκο "Ιδιοφυΐα σημαίνει 25% έμπνευση και 65% ιδρώτας από την προσπάθεια".Βιβλίο σας είναι ο Ηλεκτρονικός Υπολογιστής και βιβλιοθήκη σας το Διαδίκτυο, καλή ανάγνωση.(Αν ο γνωστός ο μου ο χάκερ έχει αυτά τα χαρακτηριστικά τότε εγώ είμαι ο γκουρού της μετάφρασης)....
(http://www.in.gr/tech/xaker.asp)

Αρχικά ο όρος "χάκερ" σήμαινε στα αγγλικά το δημιουργό ενός επίπλου ή γενικότερα ξύλινου αντικειμένου με τη βοήθεια πελέκεως (τσεκουριού).
Χάκερ ονομάζεται κάποιος που αντλεί ευχαρίστηση από τη βαθειά κατανόηση της εσωτερικής λειτουργίας ενός συστήματος, ειδικότερα ενός υπολογιστή ή δικτύου υπολογιστών, στον οποίο, όμως, δεν έχει δικαίωμα πρόσβασης. Ο όρος (ειδικά στην ελληνική γλώσσα) συγχέεται πολύ συχνά με τον όρο κράκερ (cracker), κάτι που αποτελεί σφάλμα. Σε αντίθεση με τον χάκερ, ο κράκερ είναι άτομο (ή ομάδα ατόμων) που αποπειράται να αποκτήσει πρόσβαση σε υπολογιστικό σύστημα για την οποία όχι μόνο δε διαθέτει εξουσιοδότηση, αλλά με στόχο να το βλάψει με οποιοδήποτε τρόπο. Οι κράκερ είναι εξ ορισμού κακόβουλοι, αντίθετα προς τους χάκερ, ενώ διαθέτουν και πολλά εργαλεία για τις κακόβουλες ενέργειές τους. Η διεθνής κοινότητα των χάκερ πιστεύει ότι η πρόσβαση στην πληροφορία αποτελεί παγκόσμιο κοινό αγαθό και ότι είναι ηθικό καθήκον τους να μοιράζονται τις ικανότητές τους τόσο δημιουργώντας λογισμικό ανοικτού κώδικα, όσο και διευκολύνοντας την πρόσβαση σε πληροφορίες και υπολογιστικούς πόρους, όπου αυτό είναι εφικτό. Έχουν, επίσης, την αμφιλεγόμενη πεποίθηση ότι το "σπάσιμο" και η "εξερεύνηση" ενός υπολογιστικού συστήματος, τόσο σε επίπεδο υλικού όσο και (κυρίως) λογισμικού είναι ηθικά αποδεκτή, εφόσον ο χάκερ δεν διαπράττει κλοπή, βανδαλισμό ή παραβίαση εμπιστευτικότητας. Για τους χάκερς, όποιος "αξίζει αυτόν τον τίτλο, είναι στην πραγματικότητα ένας έξυπνος προγραμματιστής ή άτομο με ιδιαίτερες ικανότητες στην κατανόηση και το χειρισμό υπολογιστικών συστημάτων". Σε καμία, όμως, περίπτωση, δεν αποδέχονται ότι οι πράξεις ενός χάκερ έχουν κακόβουλους στόχους και αυτή η διαφορά είναι που τους διακρίνει από τους κράκερς.
(http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A7%CE%AC%CE%BA%CE%B5%CF%81).
Συμπληρώνοντας οι χακερ μπορούν να υποκλέψουν κωδικούς απο τραπεζικούς λογαριασμούς μέχρι ηλεκτρονικά ταχυδρομεία.

Οι χάκερ έχουν συνδεθεί με το ηλεκτρονικό έγκλημα, σε ορισμένες περιπτώσεις μάλιστα εύστοχα. Η κλασσική έννοια του χακερ όμως δεν έχει σχέση με την παρανομία. Η λέξη προέρχεται από την αγγλική ρίζα hack που σημαίνει το κόψιμο και την επεξεργασία ξύλου. Ο χάκερ έχει τη δυνατότητα να «πελεκεί» εφαρμογές, προγράμματα και δίκτυα με πολύ περίτεχνο και έξυπνο τρόπο.
Στο ίντερνετ υπάρχουν αρκετές διαφωνίες για τον ορισμό της λέξης χάκερ. Έχουν όμως όλες κάποια κοινά στοιχεία:
Οι χάκερ έχουν βαθιές γνώσεις σχετικά με τον προγραμματισμό ή/και σχετικά με τη λειτουργία δικτύων.
Πρόκειται για πολύ ευφυή άτομα.
Γενικά υπάρχουν 3 κατηγορίες χάκερ:
White Hat - Hackers
Black Hat - Hackers
Grey Hat - Hackers

White hat-hackers είναι οι χάκερ με το άσπρο καπέλο! Το χρώμα του καπέλου είναι συμβολικό και περιγράφει την «αγνότητα» των προθέσεων αυτού του είδους των χάκερ. Στόχος τους είναι να καταπολεμήσουν το ηλεκτρονικό έγκλημα και τους Black Hat-Hackers. Οι grey hats τους ταυτίζουν με τους ειδικούς ασφάλειας και διαχειριστές συστημάτων. Πολλοί τέτοιο χάκερ δουλεύουν για μεγάλες εταιρίες λογισμικών και λειτουργικών συστημάτων. Η ηλικία τους μάλλον κυμαίνεται από 25-40 χρονών. Μερικές φορές οι Grey hats μετατρέπονται σε white hats όταν μεγαλώσουν.(Αποφεύγω να κάνω σχόλια γιατί θα ακουστούν βαριές εκφράσεις και κουβέντες).

Οι black hat των χάκερ είναι αυτοί που εμπλέκονται στο ηλεκτρονικό έγκλημα. Χρησιμοποιούν τις γνώσεις τους σε οργανωμένες ομάδες φτιάχνοντας παράνομα προγράμματα, όπως ηλεκτρονικούς ιούς και κατασκοπευτικά προγράμματα. Διεισδύουν σε δίκτυα και τα κατασκοπεύουν, σπάνε κωδικούς από ιστοσελίδες και τις καταστρέφουν ή αλλάζουν την αρχική σελίδα (deface). Το deface χρήσιμοποιείται και από grey hats αλλά σε σπάνιες περιπτώσεις και μόνο για να μεταδώσουν κάποια μηνύματα ασφάλειας. Το κίνητρο των black hats είναι χρηματικό στις περισσότερες περιπτώσεις και όχι ιδεολογικό. Όταν μιλάμε για το οργανωμένο ηλεκτρονικό έγκλημα, πίσω του κρύβονται συνήθως εταιρίες και οργανωμένες ομάδες από έμπειρους προγραμματιστές και όχι μεμωνομένα άτομα.(Αυτοί είναι επικίνδυνοι!!!!)

Εδώ μπαίνουμε στη γκρίζα ζώνη του ίντερνετ. Σε αυτή τη κατηγορία ανοίκουν χάκερ που παραβιάζουν το νόμο χωρίς κακόβουλους στόχους. Κίνητρο τους είναι η μάθηση και ο πειραματισμός με τα ηλεκτρονικά συστήματα. Μπορεί να ανακαλύψουν κενά ασφάλειας ξένων δικτύων ή προγραμμάτων και να τα σπάσουν για να αποδείξουν την αδυναμία τους. Αυτοί οι χάκερ είναι ως επί το πλείστον νεαροί σε ηλικία, ξεκινούν το hacking γύρω στα 15 και φτάνουν στο αποκορύφωμα των γνώσεών τους ως φοιτητές. Δουλεύουν μόνοι τους χωρίς να επιδιώκουν την εκμετάλλευση των γνώσεών τους με εμπορικό τρόπο και καταδικάζουν τους black hats σαν εγκληματίες. Οι ίδιοι δεν θεωρούν τον εαυτό τους εγκληματίες ακόμα και αν παραβιάζουν νόμους γιατί δεν καταστρέφουν ούτε δημιουργούν ζημιές στα συστήματα που εισβάλλουν. Θεωρούν τον ευατό τους ερευνητές της τεχνολογίας και σε κάποιες περιπτώσεις ενημερώνουν ακόμα και το κοινό ή τους διαχειριστες συστημάτων για τυχόν προβλήματα ασφάλειας.(Τι μου θυμίζει τι μου θυμίζει)

Κράκερ είναι οι προγραμματιστές που σπάνε παράνομα την προστασία εφαρμογών και κατά κανόνα δεν είναι χάκερ (software cracker). Το σπάσιμο των κωδικών ενός προγράμματος μπορεί να αποτελεί μια τεχνολογική πρόκληση για τους ειδήμονες των Η/Υ, όμως σε καμιά περίπτωση δεν δικαιολογείται ειδικά αν δημοσιευτούν τα σπασμένα προγράμματα! Όπως οι κράκερ έτσι και οι σπάμερ δεν είναι black-hat χάκερ αλλά ανοίκουν όλοι στο ηλεκτρονικό έγκλημα και συχνά συνεργάζονται.

(http://www.itsecurity.gr/hackers.html)

Προκύπτει απ' το αγγλικό blogger, που με τη σειρά του προκύπτει απ' το web logger, ένα μορφολογικό αμάλγαμα η ανάγκη για το οποίο παρουσιάστηκε λόγω των 2 επιπλέον γραμμάτων του αρχικού όρου που τον καθιστούσαν αδύνατο άρθρωσης.
Περιγράφει τον τύπο που καταγράφει κάτι στο web, και συγκεκριμένα διατηρεί μια μορφή online ημερολογίου, δηλαδή ένα ιστολόγιο. (Κάτι σαν το δικό μου)

Κατά τα ελληνικά δεδομένα κυρίως, το περιεχόμενο ιστολογίων συνήθως κυμαίνεται από περιγραφές γεγονότων που δεν θα μπορούσαν να ενδιαφέρουν κανέναν άλλο πλην του γράφοντος, μέχρι περιγραφές γεγονότων που δεν θα μπορούσαν να ενδιαφέρουν κανέναν άλλο πλην του γράφοντος, πολλές φορές εμπλουτισμένες με ψευτοκουλτουριάρικες παπαρδέλες, ψευτοφιλοσοφικά ερωτήματα και άλλα τέτοια πιπεράτα που θα μπορούσαν ιδανικά να αναγάγουν το περιεχόμενο σε ουσιαστικό, αλλά μόνο σε αντιστοίχου ψευτοεπιπέδου αναγνώστη. Για παράδειγμα, 100% έγκυρο περιεχόμενο ιστολογίου αποτελεί το τι έφαγε ο μπλόγκερ, γιατί επέλεξε να το φάει ενώ θα μπορούσε να είχε φάει κάτι άλλο, και ποιά ήταν τα αποτελέσματα της ενέργειας (χρώμα περιττωμάτων). (Ποιός νοιάζεται αν εγώ κάνω βλακείες με άτομα προβληματικά και γράφω βλακείες;;; Προφανώς κανείς!!!)

Ο μπλόγκερ θεωρεί ότι προσφέρει κοινωνικό έργο με τις καταχωρίσεις του καυτηριάζοντας τα κακώς κείμενα, σατιρίζοντας, ασκώντας κοινωνικό έλεγχο, αφυπνίζοντας συνειδήσεις, δίνοντας στη δημοσιότητα απόρρητα στοιχεία, βγάζοντας άπλυτα στη φόρα, ή όλα μαζί. Στην πραγματικότητα απλώς γεμίζει το internet με σκουπίδια. (Καμιά σχέση!!!Απλά γράφω αυτό που νιώθω..Αμα θες το διαβάζεις)
Ακόμα και μετά από τέσσερις χιλιάδες καταχωρίσεις, ο μπλόγκερ θα γράψει «αυτό που γίνετε εδώ είναι...», «μ' αρέσει ποιό πολύ η πίτσα...» και «έχει φύγει εδώ και πολύ ώρα...». Α, θα κάνει λάθος και όλα τα τελικά ν. (της τρελής...Φοβάμαι ότι αν το ανακαλύωει ο Μικελλίδης θα με πάνε μέσα....Ακόμα διερωτώμαι πως κυκλοφορώ ελεύθερη).
Ο μπλόγκερ αρέσκεται να διαβάζει ξανά και ξανά τα κείμενά του. Όταν το κάνει, χαμογελάει και γνέφει «ναι» στην οθόνη, συμφωνώντας με τις απόψεις του. (Όχι. Αντιθέτως καμιά φορά λέω τι σκεφτόμουν όταν το έγραψα αυτό)
Ο μπλόγκερ μπαίνει στο μπλογκ του κάθε 12 λεπτά και τσεκάρει για νέα σχόλια στα κείμενά του. (Όχι ιδιαίτερα. Υπάρχουν δημοσιεύσεις όπως π.χ. αυτές του Ιουλίου και κάποιες απο αυτές του Αυγούστου που εύχομαι να μην τις έγραφα ποτέ. Ήταν απλώς ηλίθιες και άνευ ουσίας)
Ο μπλόγκερ τρέφεται με πίτσα, πίτσα με μπέικον, πίτσα με μπέικον και μανιτάρια, οικολογική πίτσα (vegetarian, αν έχει τσίπα συνείδησης που βεβαίως έχει), Kbps και views counts.
Ο μπλόγκερ φοράει γυαλιά με χοντρούς φακούς, κι ας μην έχει μυωπία, μιας και προσδίδουν σοφιστικέ ύφος στον ίδιο και μεγαλύτερη βαρύτητα στα γραφόμενά του. (Καμιά σχέση)
Όσο δεν μπλογκάρει, ο μπλόγκερ diggάρει, ανακαλύπτει καταπληκτικά βιντεάκια στο youtube, στέλνει chain emails, ή ψάχνει για νέο wordpress theme. (Πρέπει να είσαι πολύ αθκιασερός για να τα κάνεις αυτά....Εγώ έχω και δουλειά...)
Ο μπλόγκερ βάζει τη μάνα του να διαβάζει τα κείμενά του, η οποία προσποιείται κάθε φορά ότι το κατευχαριστιέται. Δεν τη χαλάει κιόλας όμως, μιας και μπορεί να λέει στις φίλες της και τους συγγενείς ότι ο γιος της «ασχολείται με τα κομπιούτερς».(Άμα διαβάσει η μάνα μου τα κείμενα μου θα με αποκληρώσει)
Τα σεντόνια του μπλόγκερ έχουν ίδιο χρώμα με το theme του μπλογκ του.(Καμιά σχέση)
Αν και το προϊόν του αντικειμένου του είναι κείμενο στην οθόνη, ο μπλόγκερ αγνοεί πλήρως τη διαφορά μεταξύ serif και sans-serif fonts, επιμένοντας συνήθως στα πρώτα. (Κακίες)
Αν κάποιου η γκλάβα δεν κατεβάζει τίποτα αλλά θέλει να φτιάξει οπωσδήποτε το δικό του μπλογκ, καταλήγει σε αναδημοσίευση ειδήσεων, συνήθως τεχνολογικού περιεχομένου, ή συλλογή με «τα καλύτερα του youtube». (Καλά αντιγράφουμε κάποιες ιστοσελίδες αλλά πάντα βάζουμε την πηγή)
Οι μπλόγκερς μεταξύ τους λένε αστεία με Πόντιους, οι οποίοι αντί να ψάξουν για κάποιο μπλογκ στο technorati, ψάχνουν στο... google. Και ξελιγώνονται στα lol. (Εντάξει είπαμε όχι και έτσι)
Ο μπλόγκερ νομίζει ότι ο όρος web 2.0 περιγράφεται επαρκώς με ένα star banner, κάνα-δυο reflections και μερικά εγκυρόσημα XHTML / CSS από το W3C για το ετοιματζίδικο template του. Και δεν το κρύβει.(Λίγο κινέζικα είναι αυτά)
Σπανιότερα, συναντώνται ιστολόγια με πιο χρήσιμο περιεχόμενο.(Το δικό μου ας πούμε είναι άχρηστο για την κοινωνία)
Σε κάθε μπλογκ, ένα μπλοκ (συνήθως πάνω δεξιά ή αριστερά) αφιερώνεται για να μας πει λίγα λόγια για τον μπλόγκερ, π.χ. ηλικία, τόπο, ενδιαφέροντα, αγαπημένα φαγητά μουσική / βιντεοπαιχνίδια, κ.ά. Ο μπλόγκερ έχει πολλούς άλλους μπλόγκερς φίλους. Μάλιστα, όσο περισσότερους, τόσο καλύτερα. Οι σύνδεσμοι προς τα μπλογκς των φίλων κατέχουν περίοπτη θέση (μπλόγκρολ), συνήθως στη δεξιά στήλη, και φυσικά καθένας απ' αυτούς παρέχει σύνδεσμο πίσω. Έτσι ναι μεν παγιδεύονται οι μηχανές αναζήτησης, αλλά γίνεται δουλειά δε.
(Ε καλά οκ)...
(http://frikipaideia.wikia.com/wiki/%CE%9C%CF%80%CE%BB%CF%8C%CE%B3%CE%BA%CE%B5%CF%81)

ΥΓ. Χάκερ δεν είμαι σίγουρα. Εγώ τα τυπικά ξέρω απο υπολογιστές..Μπλόγκερ θα ήθελα να γινόμουν καλύτερη να μην γράφω βλακείες και να γράφω για ενδιαφέροντα πράγματα...Ελπίζω να βελτιωθώ...